|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / NEM3X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
NEM3X
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina 3 (A2)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KGE/NEM2A
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem cvičení je rozvinout u studentů jazykové kompetence získané předchozím studiem německého jazyka a odpovídající výchozím znalostem na úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studenti si dále rozšíří slovní zásobu a osvojí si gramatické struktury německého jazyka potřebné pro komunikaci v každodenních situacích. Absolvent dosáhne stupně znalostí A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Základní literaturou pro výuku je učebnice Sprechen Sie Deutsch? 1. K dosažení stanovených cílů se používají i materiály z doplňující literatury.
Cvičení není určeno pro studenty oborových kateder.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem. Zápočet získá student za aktivní účast ve cvičeních a za splnění kritérií zápočtového testu.
|
Obsah
|
1. Úvod do cvičení, organizační pokyny.
Lekce 10: Škola a svět práce 1
Časování slovesa werden v přítomném čase
2. Lekce 10: Škola a svět práce 2
Préteritum
3. Lekce 10: Škola a svět práce 3
Zájmeno jemand - Zápor nichts, niemand, nie(mals)
4. Lekce 11: Volný čas a koníčky 1
Perfektum
5. Lekce 11: Volný čas a koníčky 2
Přítomný čas sloves zakončených na -eln, -ern
6. Lekce 11: Volný čas a koníčky 3
Podmět man a es - Použití allein a selbst
7. Lekce 12: Lidské tělo a zdraví 1
1. budoucí čas - Slovosled ve vedlejší větě
8. Lekce 12: Lidské tělo a zdraví 2
Perfektum způsobových sloves a slovesa wissen
9. Lekce 12: Lidské tělo a zdraví 3
Shoda podmětu a přísudku - Sloveso tun
10. Lekce 13: Cestování, orientace ve městě 1
Vazby sloves, podstatných a přídavných jmen - Zájmenná příslovce
11. Lekce 13: Cestování, orientace ve městě 2
Vlastní jména osob - Přímý pořádek slov v otázce zjišťovací - Použití wie a als při překladu českého jako
12. Lekce 14: S přáteli na pivu: opakování
13. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
38
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student po absolvování kurzu disponuje čtyřmi základními jazykovými dovednostmi v německém jazyce na bazální úrovni: 1. mluvení: dokáže se dorozumět v jednoduchých, běžných situacích, při kterých dochází k výměně informací týkajících se známých věcí, umí vyprávět o svém životě a plánech do budoucna, dokáže popsat své zdravotní problémy, dokáže telefonovat s přáteli, dovede se zeptat na cestu a popovídat si s přáteli v restauraci o svých zážitcích; 2. čtení: porozumí jednoduššímu životopisu a dopisu, dokáže v textu vyhledat určitou informaci, za pomoci slovníku je schopen porozumět kratším novinovým článkům, dokáže porozumět běžným nápisům a upozorněním na veřejných místech, např. v nemocnici, na ulici, na nádraží; 3. psaní: dokáže napsat svůj životopis na základní úrovni a dopis přátelům, je schopen napsat základní údaje o svém vzdělání, koníčcích, zdravotním stavu a plánech do budoucna, dovede si psát zápisky do svého deníku, umí sepsat na bazální úrovni žádost o zaměstnání; 4. poslech: dokáže porozumět rozhovoru jiných osob a vybrat z rozhovoru potřebné informace, umí porozumět pokynům lékaře, najde cestu podle popisu kolemjdoucích, porozumí sdělení při telefonickém hovoru.
V oblasti gramatiky student dovede: časovat sloveso werden v přítomném čase, vytvořit préteritum a perfektum od základních sloves a způsobových sloves, formulovat základní slovesa v 1. budoucím čase, tvořit vedlejší věty se správným slovosledem, dodržovat ve větách shodu podmětu a přísudku, tvořit věty se správnými vazbami sloves s podstatnými a přídavnými jmény
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Didaktický test |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|