|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / AKDE2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
AKDE2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny německy mluvících zemí 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Dějiny německy mluvícíh zemí 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KGE/CDNL2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KGE/AKDE1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět navazuje na seminář AKDE1 a klade si za cíl nejen seznámení posluchačů s dějinami a historickým vývojem německy mluvících zemí, nýbrž akcentuje také aktuální situaci, týkající se sociálního a kulturního vývoje. V letním semestru je kladen důraz na kulturu německy mluvících zemí. Obsahem semináře jsou následující témata: co obsahuje kultura, začátek masové kultury, kino, socialistická kultura, rozvoj televize jako společenská kultura, postmoderna, divadlo, hudba a kabaret v současnosti, kino jako propagační stroj v třetí říši.
|
Požadavky na studenta
|
- pravidelná účast na výuce - přednesení referátu na zadané téma s prezentací a handoutem a vedení následné diskuse - studium odborné literatury - úspěšné absolvování závěrečného zkouškového testu, kde student prokáže znalosti z předmětů AKDE1 a AKDE2
|
Obsah
|
1. Begriff "Kultur" 2. Kultur im Kaiserreich (1871/72 - 1900) 3. Malerei: Impressionismus, Expressionismus, Moderne 4. Kultur in der Zeit der Weimarer Republik 5. Anfänge der Massenkultur (20er Jahre) 6. Frauenbilder (Weimarer Republik, Nationalsozialismus, Nachkriegszeit) 7. Film: Nationalsozialismus, Nachkriegskino, Entwicklung in Ost- und Westdeutschland 8. Kultur als Jahresplan: die DDR 9. Kultur der 68er in der Bundesrepublik Deutschland 10. Entwicklung des Fernsehens 11. Postmoderne 12. Theater, Bühne, Musik um die Jahrtausendwende 13. Kulturbrüche durch Zuwanderung, Flucht und Vertreibung, Kriege, Globalisierung
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GLASER, H. Deutsche Kultur. Ein historischer Überblick von 1945 bis zur Gegenwart. Bonn: Ullstein tb, 2000.
-
Základní:
DIRLMEIER, U. / GESTRICH, A. u.a. Kleine deutsche Geschichte. Stuttgart, 1998.
-
Rozšiřující:
KOUŘIMSKÁ, M. u.a. Zur Geschichte und Kultur der deutschsprachigen Länder. Praha: Fraus, 1999.
-
Doporučená:
DEICK, CH. Deutsche Geschichte. Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Ravensburger Buchverlag, 2005. ISBN 3473551074.
-
Doporučená:
GLASER, H. Kleine Kulturgeschichte der Bundesrepublik Deutschland 1945-1989. Bonn: BPB, 1991.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
8
|
Samostudium
|
14
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
30
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se bude umět orientovat v historicko-společenských a kulturních souvislostech německy mluvících zemí, bude schopen pochopit jejich příčiny a adekvátně je interpretovat ve společenském kontextu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
|
|
|
|