|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / 7NE4X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
7NE4X
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina 4 (A2/B1)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
27 / -
|
4 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem cvičení je dále rozvinout u studentů jejich výchozí znalosti německého jazyka odpovídající stupni A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Studenti si rozšíří slovní zásobu a osvojí si gramatické struktury potřebné pro ústní a písemnou komunikaci o tématech spojených s řešením každodenních situací i s volnočasovými aktivitami. Absolvent dosáhne stupně znalostí A2/B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Základní literaturou pro výuku je učebnice Spektrum Deutsch A2+ (lekce 7 - lekce 12) a Spektrum Deutsch B1+ (lekce 1 - lekce 2). K dosažení stanovených cílů se používají i materiály z doplňující literatury.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve cvičeních (účast na min. 80 % hodin)
- splnění kritérií zkouškového testu (pro úspěšné složení zkoušky je nutná min. 70% úspěšnost)
Tematické okruhy závěrečné zkoušky odpovídají obsahu předmětu.
|
Obsah
|
1. Úvod do cvičení, organizační pokyny. Lekce 7: Sprachen und Reisen. Themen und Wortschatz, Strukturen, Aussprache.
2. Lekce 8: Medien und Politik. Themen und Wortschatz.
3. Lekce 8: Medien und Politik. Strukturen, Aussprache.
4. Lekce 9: Ideen und Produkte. Themen und Wortschatz.
5. Lekce 9: Ideen und Produkte. Strukturen, Aussprache.
6. Lekce 10: Fit und gesund. Themen und Wortschatz.
7. Lekce 10: Fit und gesund. Strukturen, Aussprache.
8. Lekce 11: Städte und Wohnungen. Themen und Wortschatz, Strukturen, Aussprache.
9. Lekce 12: Feste und Festivals. Themen und Wortschatz, Strukturen, Aussprache.
10. Lekce 1: Alltag. Themen und Wortschatz, Strukturen, Aussprache.
11. Lekce 2: Essen und Essgewohnheiten. Themen und Wortschatz.
12. Lekce 2: Essen und Essgewohnheiten. Strukturen, Aussprache.
13. Opakování, vyhodnocení znalostí nabytých v tomto předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BUSCHA, A./SZITA, S. Spektrum Deutsch A2+. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Leipzig: Schubert, 2018. ISBN 978-3-941323-31-5.
-
Základní:
BUSCHA, A./SZITA, S. Spektrum Deutsch B1+. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Leipzig: Schubert, 2018. ISBN 978-3-941323-34-6.
-
Rozšiřující:
ČWIKOWSKA, B. et al. Direkt NEU 3. Praha: Klett, 2013. ISBN 978-80-7397-102-1.
-
Doporučená:
BRAUN-PODESCHWA, J. et al. Menschen B1. München: Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-301903-5.
-
Doporučená:
DRMOLOVÁ D. et al. Německy s úsměvem nově. Plzeň: Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-990-2.
-
Doporučená:
FUNK, H. et al. Studio d. B1. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-736-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
39
|
Ostatní
|
15
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Samostudium
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student by měl mít výchozí úroveň znalostí německého jazyka odpovídající stupni A2. Měl by mít nastudovánu učebnici Spektrum Deutsch A1+ a Spektrum Deutsch A2+ (lekce 1 - lekce 6) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování kurzu student dovede:
a) skloňovat adjektiva a časovat slovesa s předložkami, užívat minulé časy sloves,
b) požívat názvy zemí se správným rodem,
c) tvořit finální vedlejší věty se spojkou "damit", časové vedlejší věty se spojkou "wenn" a "als", přípustkové vedlejší věty s "obwohl", vztažné věty, kauzální hlavní věty s "deshalb", konsesivní hlavní věty s "trotzdem",
d) tvořit pasivum v prézensu a préteritu,
e) tvořit genus podstatných jmen,
f) tvořit nominální konstrukce,
g) použít konjunktiv II pro vyjádření zdvořilých otázek, proseb, mínění,
h) formulovat tázací výrazy ke slovesům s předložkami,
ch) vytvořit infinitiv s "zu" a infinitivní konstrukce s "ohne zu", "anstatt/statt zu", "um zu",
i) tvořit pasivní konstrukce a transformovat stavbu věty. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student po absolvování kurzu disponuje čtyřmi základními jazykovými dovednostmi v německém jazyce na středně pokročilé úrovni:
a) mluvení: uvede důvody a cíle studia cizích jazyků, zformuluje tipy pro učení cizích jazyků, vypráví o aktivitách během dovolené a dopravních prostředcích, umí vyprávět o oblíbeném televizním vysílání, umí zdůvodnit své rozhodnutí, dovede vést interview k tématu "zprávy", jmenuje vybraná fakta z oblasti politiky, reklamuje vadné zboží, prezentuje firmu a město, podá zprávu o zdravotnickém systému v rodné zemi, uvede doporučení, podmínky, důvody, protiargumenty a zdvořilé návrhy, diskutuje o bydlení, bytě, pracích v bytě, okolí a sousedech, podá zprávu o rodinných oslavách v rodné zemi, vede interview o umění a kultuře a stravovacích návycích, představí sebe a ostatní,
b) čtení: porozumí básni, čte s porozuměním text k tématu "multitasking", "vynálezy", "historie firmy", "sport", "zdraví", "pozitivní myšlení", čte texty o historických městech, Vánocích, lidových slavnostech, hudebních festivalech, volnočasových aktivitách a reprodukuje získané informace, rozumí zprávám o každodenních záležitostech a krátké biografii, rozumí písemným textům k tématům "oblíbený pokrm", "speciální restaurace", "změny v stravovacích návycích", přečte recept,
c) psaní: napíše lístek z dovolené, formuluje písemné doporučení, napíše e-mail kamarádce/kamarádovi, přání k Vánocům, omluvu, sestaví písemný diskuzní příspěvek k tématu "volnočasové aktivity",
d) poslech: rozumí dopravním hlášením, vede telefonní rozhovory, rozumí rozhovoru v kanceláři, provede anketu, porozumí opovědím a srovná výsledky, rozumí mluveným textům k tématům "oblíbený pokrm", "speciální restaurace", "změny v stravovacích návycích". |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|