|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / 2NE1H
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
2NE1H
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro historiky 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
8 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KGE/NEH1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit u studentů jejich znalosti německého jazyka tak, aby byli schopni se nejen dorozumět v základních komunikačních situacích se zaměřením na komunikační situace na vysoké škole, ale především také číst s porozuměním německé texty odborného charakteru a překládat je do českého jazyka. Po absolvování předmětu budou studenti schopni aktivně používat odbornou slovní zásobu z oblasti historie získanou při studiu autentických německých textů, a to jak při ústní komunikaci, tak v písemném projevu. Základní literaturou je Němčina pro historiky a archiváře (autor Rudolf Baumbach), lekce 1 - lekce 3.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na výuce (účast na min. 80 % hodin)
- plnění dílčích úkolů
- vykonání písemného zápočtového testu (pro úspěšné absolvování je nutná min. 70% úspěšnost)
|
Obsah
|
1. Úvod, cíle, pracovní postupy v semináři.
2. Lekce 1: Karel Novák studuje na univerzitě. Rodina Karla Nováka. O historii města Olomouc (Olmütz) - 1. část.
3. Lekce 1: Karel Novák studuje na univerzitě. Rodina Karla Nováka. O historii města Olomouc (Olmütz) - 1. část.
4. Opakování, práce s texty z oblasti historie.
5. Lekce 2: Karel Novák a město Olomouc. O historii města Olomouc (Olmütz) - 2. část.
6. Lekce 2: Karel Novák a město Olomouc. O historii města Olomouc (Olmütz) - 2. část.
7. Opakování, práce s texty z oblasti historie.
8. Lekce 3: Den na univerzitě. Archiv a archiválie. O historii města Olomouc (Olmütz) - 3. část.
9. Lekce 3: Den na univerzitě. Archiv a archiválie. O historii města Olomouc (Olmütz) - 3. část.
10. Opakování, práce s texty z oblasti historie.
11. Opakování vybraných témat německé gramatiky I.
12. Opakování vybraných témat německé gramatiky II.
13. Celková evaluace semináře, závěrečný test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BAUMBACH, R. Němčina pro historiky a archiváře. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. ISBN 80-7067-882-8.
-
Základní:
MÜLLER, H. M. Schlaglichter der deutschen Geschichte. Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung, 2003. ISBN 3-89331-486-5.
-
Rozšiřující:
RADKAU, J. Geschichte der Zukunft: Prognosen, Visionen, Irrungen in Deutschland von 1945 bis heute. Köln: Carl Hanser, 2017. ISBN 9783446254633.
-
Doporučená:
KOSCHMAL, W. / NEKULA, M. / ROGALL, J. (Hrsg.). Deutsche und Tschechen: Geschichte - Kultur - Politik. Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung, 2001. ISBN 9783893316373.
-
Doporučená:
BUSCHA, A./SZITA, S. Spektrum Deutsch A1+. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Leipzig: Schubert, 2017. ISBN 978-3-941323-29-2.
-
Doporučená:
POMMAUX, Y. / YLLA-SOMERS, C. Wir und unsere Geschichte. Frankfurt am Main: Moritz, 2015. ISBN 9783895653032.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Samostudium
|
11
|
Příprava na test
|
25
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předpokladem pro zápis předmětu je znalost německého jazyka na úrovni min. A1-A2. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu studenti dokáží:
a) definovat základní terminologii studovaného oboru historie v němčině i češtině,
b) vysvětlit rozdíly ve významu a užití základních termínů z oblasti historie,
c) vyjmenovat německy základní historická období a časové úseky, vyjádřit německy letopočty,
d) pojmenovat německy relevantní panovníky a historická území v Evropě.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu studenti dokáží:
a) dorozumět se v základních komunikačních situacích se zaměřením na komunikační situace na vysoké škole,
b) aktivně používat odbornou slovní zásobu z oblasti historie,
c) číst s porozuměním odborné texty z oblasti historie,
d) přeložit odborné texty z oblasti historie,
e) vytvářet vlastní kratší odborné texty.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
|
|
|
|