|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / 1OK1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
1OK1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Obchodní korespondence 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům základy obchodní korespondence ve studovaném jazyce. Studenti se seznamují s modelovými obchodními dopisy, typickou slovní zásobou, frazeologií, pravidly a zvyklostmi v typických situacích, které jsou předmětem obchodní korespondence. Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili schopnost sestavit různé typy obchodních dopisů dle zadání, které budou obsahovat odpovídající formulace a budou graficky a typograficky vhodně upravené. Součástí předmětu je i zvládnutí základní terminologie vztahující se k obchodní korespondenci, včetně moderních komunikačních forem.
|
Požadavky na studenta
|
Pro splnění předmětu je povinná aktivní účast na výuce (min. 80 %), pravidelná příprava na výuku a zpracování úkolů zadaných vyučujícím. Předmět je ukončen zápočtem, který probíhá písemnou formou a ověřuje znalosti a dovednosti získané v průběhu semestru. Míra úspěšnosti je stanovena na 70 %.
|
Obsah
|
1. Úvod, cíle, pracovní postupy v semináři.
2. Komunikační oblasti "oficiální komunikace" vs. "komunikace všedního dne", typy dopisů, formální podoba obchodního dopisu.
3. Poptávka - základní části. Nácvik psaní obchodních dopisů.
4. Nabídka - základní části. Incoterms. Nácvik psaní obchodních dopisů.
5. Objednávka, zrušení objednávky - základní části. Nácvik psaní obchodních dopisů.
6. Dodání, návěští zásilky, faktura - základní části.
7. Dodání, způsoby placení, dokumenty při vývozu. Nácvik psaní obchodních dopisů.
8. Reklamace - základní části. Nácvik psaní obchodních dopisů.
9. Upomínka - základní části. Nácvik psaní obchodních dopisů.
10. Kupní smlouva - základní části. Nácvik psaní obchodních dopisů.
11. Nabídka pracovních míst, žádost o pracovní místo, životopis - základní části. Nácvik psaní obchodních dopisů.
12. Telefonní rozhovory ve sféře podnikání.
13. Celková evaluace semináře, závěrečný test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Der Geschäftsbrief. Praxishilfen für die Gestaltung
(GRÜN, K.)
-
Základní:
Praxishandbuch Korrespondenz: Professionell, positiv und kundenorientiert formulieren
(SAUER, J.)
-
Rozšiřující:
BREITKREUTZ, R. / RICHTER, K. / MATHIES, R. Gutes Deutsch - Gute Briefe: Fachbuch für Korrespondenz in Wirtschaft und Verwaltung. Wien: Westermann, Winklers, 2011. ISBN 978-3804547742.
-
Rozšiřující:
ŠILHÁNKOVÁ, R. Lexikalische und phraseologische Aspekte der Textsorte Geschäftsbrief. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-08-8.
-
Rozšiřující:
HIIEMÄE, M. Němčina v obchodní praxi / Deutsch im Geschäftsleben. Praha: LEDA, 2005. ISBN 9788073350598.
-
Doporučená:
SCHNEIDER, W. Deutsch für junge Profis: wie man gut und lebendig schreibt. Berlin: Rowohlt, 2020. ISBN 9783499626296.
-
Doporučená:
EISMANN, V. Erfolgreich in der geschäftlichen Korrespondenz: Trainingsmodul. Berlin: Cornelsen, 2010. ISBN 978-3-06-020325-3.
-
Doporučená:
RUMPELOVÁ, S. / SLADOVNÍKOVÁ, Š. Němčina 4: Handelskorrespondenz: učební text pro distanční formu vzdělávání. Orlová: Obchodní akademie Orlová, 2006. ISBN 9788087113424.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
18
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
10
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předpokladem k absolvování předmětu je jazyková kompetence umožňující schopnost číst autentické materiály, porozumět mluvenému projevu ve studovaném jazyce a vyhledávat odborné zdroje informací ve studovaném jazyce. Předpokládá se také aktivní přístup ke studiu cizího jazyka, schopnost samostudia a průběžné přípravy do výuky. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu studenti dokáží:
- charakterizovat základní části obchodního dopisu a zásady pro jejich aplikaci v obchodním dopise,
- popsat jednotlivé druhy obchodních dopisů a jejich podskupin včetně hlavních zásad pro zpracování,
- definovat základní termíny v obchodní korespondenci.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu studenti dokáží:
- číst s porozuměním všechny typy obchodních dopisů a získat z nich základní informace a pokyny,
- napsat jakýkoli obchodní dopis dle zadání, který bude obsahovat odpovídající formulace a graficky a typograficky bude vhodně upraven,
- přeložit základní formulace pro obchodní korespondenci z češtiny do daného cizího jazyka a naopak.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC8 - Didaktický test |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIB19 - Jazykový překlad |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IIB17 - Analýza odborného textu (výtah / kompilace / komparace) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
B1 - Diskuse |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|