|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / 9TM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
9TM2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teoreticko-metodologická propedeutika II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KFI/5TMS1
nebo KFI/51TM1
nebo KFI/9TM1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KFI/9TM1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz (KFI/9TM2) uvádí studující doktorského studia do metodologických způsobů práce v rámci filozofie a jejich specializace, čímž jim poskytuje nezbytný teoretický i praktický základ pro vlastní zpracování disertační práce. Výuka probíhá kolektivně formou přednášek a následných seminářů, na nichž studující představí přístupy, které zamýšlejí zvolit při řešení problémů své disertační práce. Texty těchto vstupů budou mít ostatní účastníci/e semináře k dispozici předem (nejméně týden) a připraví na seminář písemné komentáře jako východisko k diskusi. Na semináře budou pozváni školitelé jednotlivých doktorandů/dek a další pozvaní odborníci. Cílem kursu je podnítit u doktorandů/dek reflexi metodických, resp. obecně teoretických východisek jejich vlastních projektů hlavně prostřednictvím konfrontace s ostatními.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Na kurs (KFI/9TM1) navazuje v letním semestru kurs (KFI/9TM2). Cílem studentů bude ve světle dosavadní práce revidovat svůj doktorský projekt. Výstupem bude pracovní verze první kapitoly disertace s jasnou formulací problému, základní teze a postupu řešení s vysvětlením uplatněného přístupu.
Také v tomto semestru budou probíhat setkání, na nichž studenti postupně seznámí ostatní na konkrétních příkladech ze svých disertačních projektů s přístupy, které volí při řešení problémů, případně v následné diskusi vysvětlí možné alternativy. Své příspěvky předem rozešlou ostatním účastníkům semináře a ti si připraví písemné komentáře, jež jim poslouží jako východisko k diskusi na setkání. Seminářů by se měli postupně účastnit také školitelé jednotlivých doktorandů a pozvaní odborníci.
Na konci semestru pak každý student představí zkušební komisi pracovní verzi úvodní kapitoly své disertace, kde představí její téma, metody jeho zpracování a obecné teoretické pozadí své práce. Text studenti odevzdají do konce května a následně jej v dohodnutém termínu veřejně představí a obhájí v návazné diskusi. Kromě studentské práce bude hlavním podkladem k ní posudek od školitele daného studenta. Cílem kursu je také zde především podnítit u doktorandů reflexi metodických, resp. obecně teoretických východisek jejich vlastních projektů hlavně prostřednictvím konfrontace s ostatními.
Výuka probíhá pravidelně přibližně jednou za měsíc, účast je povinná.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|