|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / 5DOS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
5DOS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Doktorský seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
30
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tří doktorských seminářů v průběhu doktorského studia (5DOS1, 5DOS2 a 5DOS3) je rozvíjet schopnost doktorandů/doktorandek samostatně a soustavně pracovat na tématu své disertační práce, zpracovávat její dílčí etapy v souladu s principy vědecké práce a ty následně obhajovat v diskusi se svými kolegy/kolegyněmi, případně dalšími pozvanými odborníky na dané téma. Doktorské semináře jsou vyučovány skupinově a účastní se jich společně studující 1., 2. a 3. ročníku studia, požadavky na absolvování semináře se pro jednotlivé ročníky liší (viz požadavky pro předmět 5DOS1, 5DOS2 a 5DOS3). Studující získají poznatky týkajících se procesu vědecké práce, včetně jeho etických aspektů a kooperace s jinými vědeckými pracovníky. Dalším cílem seminářů je kontrola plnění dílčích úseků disertační práce, které doktorand/dka předkládá k diskusi. Semináře by měly přispět k rozvoji schopnosti doktorandů/doktorandek přednášet své poznatky kultivovaným způsobem odborné veřejnosti
(v tomto případě reprezentované převážně jinými doktorandy).
Doktorský seminář 5DOS1 je zacílen na to, aby doktorand/ka dokázal/a ukotvit téma své disertační práce v kontextu existující relevantní literatury, a to domácí i zahraniční, zformulované teze byl/a schopen/schopna argumentačně podpořit s využitím existující literatury, uměl/a identifikovat potenciální přínos své zamýšlené disertační práce k výzkumu daného tématu a s kritickými připomínkami se dokázal/a vyrovnat v akademické diskusi.
|
Požadavky na studenta
|
Studující vypracují písemný text nejméně o deseti stranách, v němž uvedou téma své disertační práce, základní výzkumné otázky a tezi/teze, ukotví své téma do kontextu existující domácí a zahraniční literatury, identifikují zdroje, na které zamýšlí argumentačně navázat a ty, se kterými zamýšlí polemizovat a formulují potenciální přínos své disertační práce k rozvoji zvolené problematiky. Tento text předloží v časovém předstihu dvou týdnů svému školiteli/školitelce, vedoucím semináře a ostatním doktorandům/doktorandkám. Text bude diskutován v semináři. Zápočet bude udělen na základě zhodnocení kvality textu a způsobu jeho obhajoby komisí, přičemž studující musí k úspěšnému zakončení předmětu získat minimálně 51 b.
|
Obsah
|
Náplň semináře 5DOS1:
1. Formulace tématu disertační práce, stanovení výzkumné otázky/otázek a předložení teze/tezí, které zamýšlí doktorand/ka ve své disertační práci potvrdit, případně vyvrátit (výstup z předmětu 5TMS1 a 5TMS2).
2. Ukotvení tématu a tezí v kontextu existující relevantní literatury, a to domácí i zahraniční.
3. Identifikace zdrojů z této literatury, které zamýšlí doktorand/ka využít pro podporu své teze/tezí, a ty, s nimiž zamýšlí polemizovat.
4. Argumentace volby těchto zdrojů.
5. Identifikace vlastního potenciálního přínosu zamýšlené disertační práce (čím daná práce překročí horizont již existujících poznatků o daném tématu), možných interdisciplinárních přesahů tématu a dosahu pro společenskou praxi.
6.-10. Diskuse o předloženém textu v plénu. Reakce doktoranda/dky na otázky, připomínky a kritické výhrady kolegů/kolegyň, případně pozvaných odborníků/odbornic na dané téma.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doporučovaná literatura je vysoce individuální podle charakteru a zaměření disertační práce a stanovuje se každému z doktorandů zvlášť v rámci jeho individuálního studijního plánu..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Studující je velmi dobře obeznámen/a s dějinami filozofie, problematikou jejích disciplín a je schopen/na abstraktní,samostatné a metodologicky zdůvodněné filozofické práce. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Absolventi/ky kurzu mají důkladnou znalost o současném stavu zpracování tématu své disertační práce v české i zahraniční literatuře a argumentačních strategiích, které v přístupu k tématu existují. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studující dokáží formulovat badatelské otázky a výzkumné teze, které se váží k tématu disertační práce a argumentačně podpořit návrh jejich řešení. Umí shrnovat výsledky dosavadních bádání. Jsou schopni identifikovat potenciální přínos své budoucí práce k rozvoji dané oblasti bádání, možný interdisciplinární přesah tématu práce i jeho praktický dosah. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC6 - Ústní zkouška |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
G2 - Samostudium, řízené studium |
G5 - Kritické myšlení |
|
|
|
|