|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFG / 7PRO2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFG
/
7PRO2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projekt OTK 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním nástrojem ochrany zemědělského půdního fondu jsou komplexní pozemkové úpravy, v jejichž rámci jsou ve volné krajině navrhovány krajinné prvky s rozličnou funkcí. Cílem Projektu OTK 2 je simulace komplexní projektové činnosti, která směřuje od analýzy území, přes návrhy protierozních opatření až po vyčíslení záborů pozemků a vymezení vlastnických vztahů. Pro navržená návrhová opatření studenti sestaví detailní položkový rozpočet a pokusí se připravit dotační žádost na financování nově založených krajinných prvků. Studenti si tak prohloubí znalosti v oblasti krajinného managementu za využití GIS. Naučí se pracovat s katastrálními mapami, nahlédnou do zásad erozního modelování a seznámí se se zásadami sestavování dotační žádosti a položkového rozpočtu pro realizaci návrhů. Předmět navazuje na znalosti z Krajinného managementu 1 a v aplikační rovině navazuje na Projekt OTK1.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti budou pracovat v týmech, v nichž budou zodpovídat za splnění následujících pěti tematických bloků:
1. Zpracování mapy erozního ohrožení území
2. Návrh protierozních ohrožení
3. Vymezení majetkoprávních vztahů a přerozdělení pozemků
4. Vymezení potenciální vegetace a zpracování výsadbového plánu pro navržená opatření
5. Odevzdání dotační žádosti
Student v rámci předmětu může dosáhnout maximálního zisku 100 bodů, přičemž zkouška bude udělena pouze těm studentům, kteří dosáhnou více než 51 bodů. Podíl jednotlivých částí na celkovém bodovém ohodnocení předmětu, stejně jako samotné zadání projektu, budou specifikovány vždy na začátku semestru.
Hodnocení předmětu a udělení bodů probíhá v souladu s čl. 31 a čl. 33 Studijního a zkušebního řádu OU.
|
Obsah
|
1. Výpočet erozního ohrožení předmětného území (4 cvičení)
2. Výpočet přípustných délek pozemků a vymezení protierozních opatření (4 cvičení)
3. Výpočet výměr protierozních opatření, analýza majetkoprávních vztahů a úprava pozemků (4 cvičení)
4. Vymezení polní cesty v zájmovém území (4 cvičení)
5. Stanovení potenciální vegetace a příprava výsadbového plánu pro vybrané území (4 cvičení)
6. Sestavení dotační žádosti na financování navržených opatření (4 cvičení)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ministerstvo životního prostředí. ? Směrnice MŽP č. 10/2017 pro poskytování finančních prostředků v rámci Programu péče o krajinu v letech 2018-2020. Úplné znění ke dni 9. března 2018. 2017.
-
Základní:
JANEČEK, M., a kol. Ochrana zemědělské půdy před erozí. 2016. ISBN 978-80-87415-42.
-
Rozšiřující:
Standardy péče o přírodu a krajinu ? standardy ÚSES.
(KOVÁŘ, M.)
-
Rozšiřující:
PEŠOUT, P., ŠTĚRBA, P. Standardy péče o přírodu a krajinu. Ochrana přírody a krajiny 3/2013. 2013. ISBN 1210-258X.
-
Doporučená:
ZÍMOVÁ, E., et al. Experimentální zakládání skladebných částí ÚSES.. 2000.
-
Doporučená:
? DUMBROVSKÝ, M., MEZERA, J., STŘÍTECKÝ, L. Metodický návod pro vypracování návrhů pozemkových úprav. 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Semestrální práce
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
60
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
50
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Samostudium
|
10
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Znalost pokročilých analýz GIS, návaznost na znalosti z Krajinného managementu 1 a v aplikační rovině navazuje na Projekt OTK1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student po absolvování předmětu bude znát hlavní legislativní nástroje pro ochranu zemědělského půdního fondu, osvojí si zkušenosti základního erozního modelování a obeznámí se s procesem komplexních pozemkových úprav. Seznámí se rovněž se způsoby sestavování prozpočtu pro tvorbu přírodě blízkých protierozních opatření. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student bude po úspěšném absolvování předmětu schopen:
- spočítat erozní ohrožení pozemků a vypočítat jejich přípustnou délku
- pracovat s katastrem nemovitostí a osvojí si základní náležitosti při tvorbě komplexních pozemkových úprav
- naučí se navrhovat potenciální vegetaci
- naučí se psaní dotační žádosti, včetně sestavení detailního rozpočtu akce
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA6 - Projekt (výstup projektové výuky) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E6 - Projektová výuka |
|
|
|
|