|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCL / 1SZ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCL
/
1SZ2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
SZZ - Česká literatura
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Česká literatura
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
42 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student prokazuje zejména schopnost orientace v dějinách české literatury 19. a 20. století, schopnost charakterizovat tematické i formální konstanty a vývojové proměny literatury v jednotlivých obdobích, schopnost charakterizovat základní metodologická východiska různých literárněteoretických přístupů a směrů. Základní kompetencí je adekvátní používání literárněvědné terminologie a analýza a interpretace klíčových děl daného období.
|
Požadavky na studenta
|
Předložení seznamu četby je podmínkou připuštění ke státní závěrečné zkoušce.
|
Obsah
|
Literární část je ve variantě COMPLETUS orientovaná zejména na dějiny české literatury 19. a 20. století (včetně literární kritiky), základy literární teorie a literárněvědné metodologie, otázky nakladatelské a ediční praxe. Student prokazuje zejména schopnost orientace v dějinách české literatury 19. a 20. století, schopnost charakterizovat tematické i formální konstanty a vývojové proměny literatury v jednotlivých obdobích, schopnost charakterizovat základní metodologická východiska různých literárněteoretických přístupů a směrů. Základní kompetencí je adekvátní používání literárněvědné terminologie a analýza a interpretace klíčových děl daného období.
Student si v literární části volí dva okruhy, jeden z literárněhistorického bloku, druhý z bloku teoreticko- metodologického. Seznam státnicových okruhů, včetně požadavků na četbu, je zveřejněn na Portále OU. Předložení seznamu četby je podmínkou připuštění ke státní závěrečné zkoušce.
Literární část je ve variantách MAIOR, MINOR, SE ZAMĚŘENÍM NA VZDĚLÁVÁNÍ orientovaná zejména na dějiny české literatury 19. a 20. století a základy literární teorie. Student prokazuje zejména schopnost orientace v dějinách české literatury 19. a 20. století, schopnost charakterizovat tematické i formální konstanty a vývojové proměny literatury v jednotlivých obdobích. Základní kompetencí je adekvátní používání literárněvědné terminologie a analýza a interpretace klíčových děl daného období. Student si v literární části volí dva okruhy, jeden z literatury 19. století, druhý z literatury 20. a 21. století. Seznam státnicových okruhů, včetně požadavků na četbu, je zveřejněn na Portále OU.
Součástí SZZ je obhajoba bakalářské práce, která je hodnocena samostatnou známkou. Bakalářské práce (v rozsahu min. 40 stran textu) jsou zadávány z těch tematických okruhů, v nichž se badatelsky profilují obě pracoviště a které jsou předmětem studia programu Český jazyk a literatura. V rámci obhajoby student stručně představí svoji práci, následují stanovisko vedoucího a posudek oponenta a poté student v diskuzi reaguje na podněty a otázky z posudků či položené členy komise. Hodnocení se zaměřuje především na obsahovou, metodologickou, heuristickou a formální stránku práce, včetně studentovy schopnosti argumentovat a prezentovat vlastní výzkum a jeho závěry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|