|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / 7VDC1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
7VDC1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané problémy z didaktiky chemie 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
1 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zabývá didaktickým zpracováním vybraných modernizačních trendů ve vzdělávání chemii.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti jsou průběžně hodnoceni za návrh, přípravu a realizaci projektu (40 bodů), badatelské úlohy (40 bodů) a přípravu didaktické hry (20 bodů). K získání zápočtu musí být produkty učebních činností hodnoceny v rozmezí A-E.
|
Obsah
|
Aktivizující metody
Didaktické hry
Inovativní výukové metody (příprava a průběh řešení výukového projektu, příklady z praxe, BOV, kooperativní učení, otevřené učení, učení v životních situacích)
Dramatizační metody
Popularizace v chemii
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
KIREŠ, M., JEŠKOVÁ, Z., GANAJOVÁ, M. a K. KIMÁKOVÁ. Bádateľské aktivity v prírodovednom vzdelávaní, časť A. Bratislava, 2016. ISBN 978-80-8118-155-9.
-
Doporučená:
Další studijní zdroje dle doporučení vyučujícího.
-
Doporučená:
Kričfaluši, D., Prášilová, J., Trčková, K. MM materiál - moderní trendy ve vzdělávání přírodovědných předmětů. ISBN 978-1-41295-883-7.
-
Doporučená:
Čapek, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Doporučená:
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-7367-427-4.
-
Doporučená:
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Moduly s experimenty v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání. Brno, 2015. ISBN 978-80-7315-252-9.
-
Doporučená:
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.
-
Doporučená:
Rámcový vzdělávací progra pro základní vzdělávání (se změnami provedenými k 1. 9. 2007). Praha : VUP, 2007. ISBN 978-80-86034-89-8.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. VUP v Praze, 2007. ISBN 978-80-87000-11-3.
-
Doporučená:
Škoda, J. Současné trendy v přírodovědném vzdělávání. ISBN 80-7044-696-X.
-
Doporučená:
Pachmann, E. a kol. Speciální didaktika chemie. ISBN cnb000015323.
-
Doporučená:
Vybrané učebnice chemie pro základní školy a pro gymnázia.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
28
|
Zpracování podkladů na výuku
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
6
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
6
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Znalosti a dovednosti z obecné didaktiky. |
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Kriticky pracovat s textem.
Připravit a implementovat do výuky projekt.
Sestavit a hodnotit badatelskou úlohu.
Navrhnout didaktickou hru. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA6 - Projekt (výstup projektové výuky) |
IIB23 - Poster |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
A1 - Přednáška |
E6 - Projektová výuka |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
C3 - Práce s grafem/schématem/pojmovou mapou |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
|
|
|
|