|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / JZKOM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
JZKOM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazyková komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Disciplína rozvíjí řečové dovednosti studenta. Soustřeďuje se především na řečové chování v dialogu. Řečový projev je pojímán jako jednota jevů lingvistických, paralingvistických a extralingvistických. Pěstuje se schopnost příštích učitelů a vychovatelů pozorovat, zaznamenávat a analyzovat řečový projev, vztahovat jeho vlastnosti ke všem situačním podmínkám.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích (60 %). Schopnost komentovat mluvený projev na úrovni dosaženého vzdělání, stanovit korekční postupy.
Předmět lze absolvovat také během zahraničního studijního pobytu v rámci mobility programu Socrates-Erasmus formou samostatné přípravy, konzultací elektronickou cestou a vypracování seminární práce.
Bodové hodnocení disciplíny: Aktivní participace v seminářích (30 bodů) plnění průběžně zadávaných úkolů (70 b). 100 - 50 bodů vyhověl 50 - 0 bodů nevyhověl
|
Obsah
|
Témata seminářů: 1. Cíl komunikace ve škole. 2. Specifika dětského řeči v mladším školním věku. Percepční schopnosti. 3. "Monolog" a dialog ve škole. 4. Výstavba dialogu. Jeho účinnost a úspěšnost. 5. Neverbální komunikace. 6. Cesty ke zdokonalení jazykového projevu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HŮRKOVÁ, J. Česká výslovnostní norma. Praha, 1995. ISBN 80-85827-93-X.
-
Základní:
HUBÁČEK, J. Kultura mluvené řeči. Ostrava: PdF OU, 1980.
-
Základní:
Janoušek, J. Společná činnost a komunikace. Praha: Svoboda, 1984. ISBN cnb000015208.
-
Doporučená:
MÜLLEROVÁ, O. - HOFFMANNOVÁ, J. Kapitoly o dialogu. Praha, 1994. ISBN 80-8580-429-8.
-
Doporučená:
KOŘENSKÝ, J. a kol. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice, 1999. ISBN 80-7040-363-2.
-
Doporučená:
VÁVRA, V. Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-128-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|