|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / DHYPI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
DHYPI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výukový hypertext v internet. prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Výukový hypertext v internetovém prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
-
|
Požadavky na studenta
|
Student zpracuje učební text - odliší ho na základě znalostí z pedagogiky a obecných znalostí o textu od textu odborného. Hotový lineární text převede na text nelineární - s využitím didakticky účinných audiovizuálních prvků. Student pak bude schopen účinnost textového komplexu i jeho jednotlivých částí obhájit základními znalostmi o účinnosti verbálních a neverbálních výrazových prostředků a o účinnosti promyšlené vertikální i horizontální kompozice hypertextu.
Zpracování zadaného úkolů : 0 až 100 bodů Hodnocení: 100- 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
Vlastnosti - možnosti a limity elektronického výukového prostředí Dialog učitel - student v podmínkách virtuálního kontaktu Lineárnost textu versus nelineárnost myšlení Textové vlastnosti nelineárního učebního textu Multimediální součásti výukových objektů Internet jako neuspořádaný zdroj poznatků
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pejsar, Z. Elektronické vzdělávání.. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. ISBN 978-80-7335-231-8.
-
Základní:
Krištofičová, E. Hypertext a jeho aplikace. I ´95. Sborník z konference. Ostrava, 1995.
-
Základní:
ČERMÁK, J. Internet a autorské právo.. Praha: Linde, 2001. ISBN 80-7201-295-9.
-
Základní:
KŘÍŽ, R., ZOUNEK, J. Internet pro pedagogy. Praha, 2002. ISBN 9788020502902.
-
Základní:
KAPOUNOVÁ, J., KOSTOLÁNYOVÁ, K., NAGYOVÁ, I. Multimédia v práci učitele. Ostrava : Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-366-8.
-
Základní:
KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.
-
Základní:
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
-
Základní:
Höflerová, E. Text a hypertext v procesu učení. 2003.
-
Doporučená:
HÖFLEROVÁ, E. - HRAZDILOVÁ, A. Informační zdroje. Ostrava, 2003. ISBN 80-7042-274-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
50
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Studium sekundární literatury
|
40
|
Semestrální práce
|
40
|
Příprava na odbornou praxi
|
60
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
50
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Výuka podporovaná počítačem |
|
|
|
|