|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / C3MKV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
C3MKV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazyková problematika v multikult. vých.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Disciplína se soustřeďuje na jazykovou stránku zapojení cizinců, zvl. imigrantů do majoritní české společnosti, ukazuje hlavní problémy jazykové komunikace těchto minorit s většinou (retardátory a blokátory komunikace) a hledá řešení související s multikulturní výchovou ve škole se zaměřením na hodiny češtiny.
|
Požadavky na studenta
|
K udělení zápočtu se vyžaduje pravidelná účast v seminářích (70 %) a plnění průběžně zadávaných úkolů.
Socrates-Erasmus formou samostatné přípravy, konzultací elektronickou cestou a vypracování seminární práce.
Bodové hodnocení: Účast ve výuce: 0 - 20 bodů Plnění průběžně zadávaných úkolů: 0- 80 bodů
Bodové hodnocení: 100 - 60 bodů splnil 59 - 0 bodů nesplnil
|
Obsah
|
Obsah seminářů: 1. Diverzifikace české společnosti na základě etnicity (aktuální stav), vývojové tendence. 2. Osobnost pedagoga v souvislosti s multikulturní komunikací. 3. Specifika zvukové roviny češtiny (na základě popisu SERR). 4. Specifika morfologické roviny češtiny (na základě popisu SERR). 5. Specifika syntaktické a sémantické roviny (na základě popisu SERR). 6. Nejčastější strategie vzájemného porozumění mezi českým učitelem a jinojazyčným žákem, komunikační blokátory. 7. Tvorba studijního plánu pro jinojazyčné žáky, metodika výuky češtiny jako cizího jazyka, studijní úlevy poskytované žákům-cizincům, učebnice českého jazyka pro cizince.
Stěžejní část seminářů však bude věnována samostatným výstupům studentů na předem určené téma.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠINDELÁŘOVÁ, J. Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu. Ústí nad Labem: UJEP, 2008. ISBN 978-80-7414-089-1.
-
Základní:
HRUBÁ, J. Čeština pro děti cizinců: metodika výuky českého jazyka dětí z minoritních skupin. Brno: MSD, 2004.
-
Základní:
ČADSKÁ, M. A KOL. K některým problémům výuky češtiny jako cizího jazyka. Praha: ÚJOP UK, 1997.
-
Základní:
SEKEROVÁ, K. Realizace výukového dialogu v odličném sociokulturním a jazykovém prostředí. Ostrava: PdF OU, 2009. ISBN 978-80-7368-734-2.
-
Rozšiřující:
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
-
Rozšiřující:
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova : teorie - praxe - výzkum. Praha : ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
-
Rozšiřující:
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno, Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
12
|
Studium pramenů
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student bude na základě nově nabytých vědomostí schopen přemýšlet nad způsoby a možnostmi efektivní jazykové komunikace cizinců v majoritní české společnosti. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
|
|
|
|