|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCD / 2KODI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCD
/
2KODI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vlastnosti školského dialogu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti spojují poznatky odborné (oborové, psychologické, didaktické) k vytvoření výukové situace. Sledují stylizaci a realizaci vlastního textu (mluveného i psaného), který je určen dětem, adresátům s nehotovým zkušenostním komplexem. Učí se analýzou svých vlastních výpovědí modifikovat text tak, aby byl didakticky účinný.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na konaných seminářích. Prezentace výsledků dílčích úkolů zadaných v seminářích, které vyústí ve zpracování seminární práce. Studenti používají znalostí a dovedností z předmětů 2OAN1- 3. Docházka na semináře; příprava a záznam modelované a spontánní komunikační situace; samostudium; konzultace a e-mailový kontakt s vyučujícím.
Student zpracuje seminární práci dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za niž má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality zpracování práce se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu: 100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
Témata se přizpůsobují složení seminární skupiny a jejím potřebám a naplňují záměr formulovaný v obsahu předmětu (řečový projev ve fázi výkladové, vysvětlující, prověřující, hodnotící). Témata úzce navazují na činnost v předmětu 2PRX2.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČECHOVÁ, M. - STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-85937-47-6.
-
Základní:
KOŽMÍN, Z. Interpretace básní. Brno: MU, 1986. ISBN cnb000019144.
-
Základní:
SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PdF OU, 2000. ISBN 80-7042-175-4.
-
Základní:
ZÍTKOVÁ, J. Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Brno: PdF MU, 2004. ISBN 80-210-3327-4.
-
Základní:
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995.
-
Základní:
CHROMÝ, J., LEHEČKOVÁ, E. Rozhovory s českými lingvisty 1. Praha: Dauphin, 2007. ISBN 978-80-86903-95-8.
-
Základní:
HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava, 2003. ISBN 80-7042-297-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
13
|
Samostudium
|
13
|
Semestrální práce
|
15
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Znalost jazykových vlastností instucionálního (speciálně školského) dialogu psaného i mluveného; znalost komunikačních strategií pro vedení dialogu s kompetenčně nestejně vybaveným partnerem; dovednost transformovat výukové obsahy z psaného textu do textu mluveného - dialogického; schopnost identifikovat účinné vlastnosti psaného i mluveného dialogu školského dialogu, schopnost přizpůsobit vybrané vlastnosti dialogu měnícím se podmínkám školské komunikační situace, kompetence reagovat přiměřeným a účinným dialogickým textem na školské komunikační situace.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|