|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBE / XBRYS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBE
/
XBRYS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář z bryologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
9
[HOD/SEM]
Cvičení
17
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti budou schopni samostatně provést bryologický průzkum zvolené lokality, determinovat většinu nalezených druhů a vytvořit vhodný dokladový herbářový materiál. Dále budou schopni odečíst a následně vyhodnotit ekologické parametry pro každý nalezený druh. Vytvoří si vlastní herbář mechorostů, který mohou dále využívat v budoucí odborné praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: praktická znalost zástupců skupiny Bryophyta.
|
Obsah
|
Praktická preparace a determinace důležitých skupin mechorostů. Prezentace základních taxonomických znaků mechů, játrovek a hlevíků. Určování s pomocí determinačních klíčů. Metodika tvorby herbářových dokladů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DURING, H.J. Ecologicallassification of Bryophyte and Lichens.. - In: Bates, 1992.
-
Základní:
Klíč k určování mechorostů ČR.
(KUČERA, J.)
-
Základní:
PLÁŠEK, V. Základy bryologie. Ostrava, 2005. ISBN 80-7368-095-5.
-
Rozšiřující:
KOTLABA, F. ET AL. Červená kniha ohrozených a vzácnych druhou rastlin a živočíchov SR a ČR - IV. Príroda, Bratislava, 1995. ISBN 80-07-00735-0.
-
Rozšiřující:
KUČERA, J. et VÁŇA, J. Check- and Red List of bryophytes of the Czech Republic. Preslia, Praha, 2003.
-
Doporučená:
J. W. et Farmer, A. M. [eds.]. Bryophytes and Lichens in Changing Environment. Oxford, 1-25, 1992. ISBN 0198542917.
-
Doporučená:
DURING, H.J. Life strategies of Bryophytes: a preliminary review.. Lindbergia, 5:2-18, 1979. ISBN 0105-0761.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
9
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
40
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Samostudium
|
17
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Celkem
|
101
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- studenti se naučí determinovat mechorosty - studenti budou umět sbírat vzorky mechorstů a vytvořit sbírku mechorostů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Projekce (statická, dynamická) |
|
|
|
|