|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBE / 7PBP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBE
/
7PBP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Příprava bakalářské práce 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
55 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se zásadami zpracování bakalářské práce na Katedře biologie a ekologie PřF OU. Studenti se seznámí se způsoby formulování cílů, principy studia literatury k tématu, zásady bibliografické citace, funkčními a typografickými pravidly i dalšími formálními hledisky. Podrobně je rozebrána struktura IMRAD - mezinárodní schéma používané pro odborný text, vzor obecně používaný v přírodních vědách, využitelný nejen pro vědecké články, ale rovněž pro účely VŠ závěrečných prací. Dílčím cílem je umožnit všem studentům veřejně prezentovat plánované cíle a hypotézy své práce, případně i očekávané výsledky, a získat tak podněty a konstruktivní náměty z následné diskuse.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet bude udělen, budou-li splněny všechny následující podmínky:
- splnění povinné účasti na seminářích
- vypracování a obhajoba prezentací na odpovídající úrovni
- smysluplné zapojení do řízených diskusí na dané téma
|
Obsah
|
1. Typy bakalářských prací (dále jen BP) a požadavky na BP
2. Jak psát BP: I. Úvod, metodika
3. Jak psát BP: II. Literární přehled (následně domácí příprava "literárního přehledu" k vlastnímu tématu BP)
4. Jak psát BP: III. Výsledky a Diskuse
5. Jak psát BP: IV. Závěr, Přílohy
6. Kontrola vypracování literárních přehledů
7. Práce s literaturou, citace odborné literatury
8. Cvičení: citace literatury (odborné články, knihy, sborníky, www stránky apod.)
9. Hodnocení BP - pohled oponenta na BP
10-12. Prezentace předběžných výsledků vlastní BP formou "simulace obhajoby"
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dolný A., Plášek V. Jak (ne)napsat odborný text z biologie. Struktura a forma vysokoškolských kvalifikačních prací. Ostrava, 2013.
-
Rozšiřující:
Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Rozšiřující:
Tkadlec E. Strategie a metody vědecké práce v přírodních vědách: filozofické názory a komunikační dovednosti. Olomouc, 2011. ISBN 9788024426754.
-
Doporučená:
DIPL 2. Stručný manuál pro vysokoškolské kvalifikační práce.
(Martin Svitanek, Lucie Hinnerová)
-
Doporučená:
Eco Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Doporučená:
Rogers S.M. Mastering scientific and medical writing. New York, 2007. ISBN 9783540345084.
-
Doporučená:
Lindsay D.R. Scientific writing = thinking in words. Collingwood VIC: CSIRO Publishing, 2011. ISBN 9780643100466.
-
Doporučená:
Matthews J.R. & Matthews R.W. Successful scientific writing. A step-by-step guide for the biological andmedical sciences. Cambridge, 2008. ISBN 9780521699273.
-
Doporučená:
Drozd P. Základy vědecké práce v biologii. Ostrava, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Studium pramenů
|
30
|
Samostudium
|
30
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
15
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Celkem
|
133
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- rozumí základním východiskům a konceptům pro tvorbu odborných textů a závěrečných vysokoškolských prací
- rozumí struktuře IMRAD a zná obsah a cíle jednotlivých kapitol a také zásady k jejímu vyhotovení
- rozumí pravidlům pro bibliografické citace a formálně-typografickým požadavkům |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- orientuje se v tom, jakou úlohu a obsah má každá z kapitol závěrečné klasifikační práce
- dokáže srozumitelně definovat cíle (hypotézu)
- ovládá zásady interpretace výsledků na základě údajů dostupných v literatuře, tj. rozumí výběru slov k diskusi podle argumentační a informační síly
- umí naplnit formální požadavky kladené na závěrečné klasifikační práce
- ovládá typografická pravidla a konvence
- umí používat pravidla pro citování použitých zdrojů, umí připravit prezentaci k obhajobě své práce odpovídající současným standardům |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
C4 - Instruktáž |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
B1 - Diskuse |
A1 - Přednáška |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|