|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBE / 7EVRO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBE
/
7EVRO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Původ a vývoj rostlin na zemi
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
7 / 10
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení studentů s teorií o vzniku rostlin na Zemi, charakteristikou evoluce hlavních rostlinných skupin a jejich rozšířením na Zemi, charakteristikou a evolucí reprodukčních systémů, způsoby distribuce, srovnáním vývoje a změn v rozšíření hlavních biomů Země v rámci jednotlivých geologických období, vývojovými centry hospodářských plodin a na závěr také s moderními pohledy na evoluce rostlinného genomu.
|
Požadavky na studenta
|
Student musí být aktivní v průběhu výuky, musí se průběžně připravovat a plnit dohodnuté úkoly. Dále musí úspěšně napsat písemný zkouškový test (min. na 60%) z těchto okruhů: hlavní teorie o vzniku rostlin na Zemi,evoluce hlavních rostlinných skupin a jejich rozšíření na Zemi, evoluce reprodukčních systémů, způsoby distribuce, srovnání vývoje a změn v rozšíření hlavních biomů Země.
|
Obsah
|
1. Vznik rostlin na Zemi.
2. Evoluce hlavních rostlinných skupin a jejich rozšíření na Zemi.
3. Charakteristika a evoluce reprodukčních systémů, způsoby distribuce.
4. Vznik ekologických adaptací v rámci evoluce jednotlivých systematických skupin.
5. Vývoj a změny v rozšíření hlavních biomů Země v rámci jednotlivých geologických období.
6. Vývojová centra hospodářských plodin.
7. Evoluce rostlinného genomu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Samostudium
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Účast na výuce
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Celkem
|
108
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Charakterizovat základní rostlinné systematické skupiny a základní biogeografické oblasti. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- prokazuje znalosti týkající se evoluce rostlin na Zemi, vývoje rostlinných biomů a charakteristiku v nich se vyskytujících rostlinných skupin
- dokáže charakterizovat vývojová centra rostlin a vyjmenovat hlavní rostlinné skupiny, popř. druhy hospodářských plodin, které z těchto center pochází |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC7 - Písemná zkouška |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
|
|
|
|