|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBE / 6BRYO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBE
/
6BRYO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Bryologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KBE/BRYOL
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s nejstarším suchozemským oddělením vyšších rostlin - s mechorosty. Bude jim prezentován moderní systém bryofyt s detailní prezentací determinačně a evolučně důležitých anatomických a morfologických struktur. Mimo vlastní systematiku bude značný důraz kladen i na fylogenezi prezentovaných tříd. Bude prezentována jejich ekologie, funkce ve společenstvu, resp. v celém ekosystému a jejich případný hospodářský význam. Ve cvičeních budou studenti pracovat s živým materiálem i s herbářovými položkami. S pomocí determinačních klíčů budou určovat běžnější či zajímavější druhy, které předtím odeberou na terénní exkurzi.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet bude udělen, budou-li splněny všechny následující podmínky:
- úspěšné splnění písemného testu z teorie (systém, evoluce a ekologie mechorostů)
- předložení herbáře s 50 determinovanými mechorosty a jeho schválení vyučujícím
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu, původ mechorostů.
2. Anatomie a morfologie rostlinných částí.
3. Životní cyklus a jeho specifika.
4. Systém mechorostů I. hledíky (Anthocerotophyta).
5. Systém mechorostů II. játrovky (Hepaticophyta).
6. Systém mechorostů III. mechy (Bryophyta).
7. Ekologie mechorostů, adaptace mechorostů.
8. Aktuální problémy a směry výzkumu v bryologii.
9.-11. Praktické určování mechorostů.
12. Exkurze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
30
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
20
|
Celkem
|
108
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Před zahájením studia předmětu je student schopen sestavit základní charakteristiku skupiny mechorostů. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- chápe fylogenetické vztahy mezi jednotlivými skupinami
- umí determinovat základní druhy mechorostů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student po úspěšném absolvování kurzu:
- zvládá metodiku sběru mechorostů v terénu
- umí základfní druhy naší bryoflóry (mechy, játrovky, hlevíky) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|