|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / 2SPX2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
2SPX2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
80
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSP/2SPX2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem souvislé praxe v organizacích sociálních služeb (zdravotnických, školských, sociální péče) je poznat běžnou praxi sociálních pracovníků, ověřit si teoretická východiska sociální práce a získat základní profesní dovednosti. Mezi dílčí cíle náleží: seznámení se s konkrétním pracovištěm, porozumění klientům a jejich problémům a životním podmínkám, osvojení si obecně pracovních dovedností v kontextu pracoviště, aplikace metod a technik sociální práce, podpora profesionálního rozvoje studujících, rozvoj kritického myšlení a analytických kompetencí v kontextu pracoviště. Průběh souvislé praxe odpovídá vytýčeným individuálním učebním cílům studenta. Praxe je reflektována prostřednictvím Kazuistického semináře 4. Praxi je možné vykonat v České republice i v zahraničí.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast kopie plánu učení, zpracované cíle učení kopie potvrzení o absolvované praxi
|
Obsah
|
1 Předpoklady pro stáže v praxi, vyjasnění postavení praktikujícího studenta a obsahu kontraktu o vykonávání praxe. Plán učení, smlouva o praxi. 2 Dojednávání plánu učení mezi mentorem a studentem - harmonogram aktivit. 3 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 4 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 5 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 6 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 7 Průběžná reflexe plnění plánu učení, případná revize zvolených postupů. 8 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 9 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 10 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 11 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 12 Naplňování plánu učení (daného a individuálního cíle učení). 13 Evaluace praxe v organizaci, identifikace nejpřínosnějších zkušeností. Zpracování závěrečné zpětné vazby a potvrzení o absolvované praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-262-1147-1.
-
Základní:
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0221-9.
-
Základní:
Kahánková, J. Holasová, V. Nedělníková D. Průvodce odborným praktickým vzděláváním. Pro studující. 2. vyd. Ostrava: OU, 2010. ISBN 978-80-7368-468-6.
-
Základní:
Musil, L. Ráda bych Vám pomohla, ale: dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-9.
-
Doporučená:
Časopisy: Sociální práce/Sociálna práca, Práce a sociální politika, Ěthum.
-
Doporučená:
Matoušek, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 9788073675028.
-
Doporučená:
Matoušek, O., Koláčková, J., Kodymová, P. Sociální práce v praxi. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
-
Doporučená:
SCHMIDBAUER, W. Syndrom pomocníka - Podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-X.
-
Doporučená:
NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zeman, 2001. ISBN 80-903070-0-0.
-
Doporučená:
Úlehla, I. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Praha : SLON, 2009. ISBN 80-86429-36-9.
-
Doporučená:
vyhláška č. 182/1991 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení.
-
Doporučená:
Z. č. 101/ 2000 Sb. o ochraně osobních údajů.
-
Doporučená:
zákon č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů. ISBN 80-7208-319-8.
-
Doporučená:
zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. ISBN 978-80-7552-246-7.
-
Doporučená:
zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, ve znění pozdějších předpisů.
-
Doporučená:
zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů.
-
Doporučená:
zákon č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů České republiky v sociálním zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na odbornou praxi
|
14
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
6
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
80
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalosti o činnostech sociálních pracovníků a fungování organizací sociálních služeb (zdravotnických, školských, sociální péče apod.) - schopnost aplikovat poznatky v praktických situacích, ověření si teoretických východisek sociální práce - schopnost vyhledávat, zpracovávat a analyzovat informace z různých zdrojů - utváření základních profesních dovedností: schopnost komunikace na pracovišti s kolegy a klienty; schopnost porozumění klientům a jejich problémům a životním podmínkám; schopnost aplikovat metody a techniky sociální práce, rozvoj profesionální identity studujících - přijímat sociální rozlišnost a multikulturnost - osvojení si obecně pracovních dovedností v kontextu pracoviště - schopnost přizpůsobit se a jednat v nových situacích - schopnost nezávislé práce - rozvoj kritického myšlení a analytických kompetencí v kontextu pracoviště
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Dotazník |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Cvičení (terénní, laboratorní) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Instruktáž |
Metoda práce s pacientem |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Pozorování |
|
|
|
|