|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / 1KAZ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
1KAZ1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kazuistický seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSP/1KAZ1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je reflektovat odbornou praxi studentů realizovanou formou exkurzí do organizací poskytujících sociální služby různým cílovým skupinám sociální práce. Mezi dílčí cíle semináře k odborné praxi náleží: (1) kriticky analyzovat získané znalosti a dovednosti potřebné pro výkon povolání sociálního pracovníka; (2) rozvíjet schopnost kritického myšlení a identifikace s hodnotami sociální práce; (3) reflektovat profesní seberozvoj studenta. Kazuistický seminář 1 navazuje na předmět Průběžná praxe 1 (KAM/1PPX1).
Dle organizačních možností mohou být součástí předmětu diskuze s konzultanty z praxe, což jsou lidé se zkušeností s využíváním sociálních a/nebo zdravotnických služeb. Formou diskuze obohacují studenta o perspektivu uživatele sociální práce, přispívají k učení se o komplexnosti a rozmanitosti životních situací lidí, se kterými bude v praxi přicházet do styku.
|
Požadavky na studenta
|
1) Povinná a aktivní účast na cvičeních.
2) Zpracování power pointové prezentace z jedné exkurze: studenti jsou rozděleni do menších skupin. Každá dostane jednu organizaci sociální práce, kterou ostatním po absolvování exkurze představí (dle stanovené struktury).
3) Studium povinné literatury.
|
Obsah
|
1. Představení témat semináře k odborné praxi. Nastavení pravidel spolupráce, vymezení role studenta na odborné praxi a semináři.
2. - 12. Skupinová reflexe a diskuze k dění na Průběžné praxi 1 (KAM/1PPX1). Kritická analýza získaných znalostí a dovedností studentů. Propojování praktických zkušeností studentů s teoretickými východisky sociální práce. Diskuze na témata: (1) sociální pracovník vs. pracovník v sociálních službách; /2) specifika cílových skupin klientů.
13. Evaluace práce. Zhodnocení získaných znalostí, dovedností a způsobilostí studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kaniová, I., Recmanová, A., Vaňharová, A. a kol. Praxe krok za krokem: Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci. Ostrava: Ostravská univerzita, 2019.
Web odborného praktického vzdělávání: www.fss.osu.cz/praxe
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0528-9.
-
Základní:
Kaniová, I., Recmanová, A., Vaňharová, A. Praxe krok za krokem: Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci. Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. ISBN 978-80-7599-115-7.
-
Základní:
Čámský, P. Sembdner, J. Krutilová, D. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0027-7.
-
Základní:
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Praha : Portál, 2000.
-
Doporučená:
Řezníček, I. Metody sociální práce. Praha: Sociologické nakladatelství, 2000. ISBN 9788085850000.
-
Doporučená:
Matoušek, O., Kodymová, P., Koláčková, J. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. 2. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-262-0041-3.
-
Doporučená:
Navrátil, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Marek Zeman, 2001. ISBN 80-903070-0-0.
-
Doporučená:
Matoušek, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0211-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
45
|
Samostudium
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
12
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Student zná zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zásady ochrany osobních údajů.
- Student popíše cíle, hodnoty, poslání, financování a organizační strukturu navštívených organizací.
- Student popíše cílové skupiny sociální práce.
- Student zná regionální síť sociálních služeb. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Student objasní náplň práce sociálních pracovníků navštívených organizací.
- Student objasní, s jakou životní situací či problémy se obracejí lidé na navštívené organizace.
- Student rozvíjí účinnou komunikaci ve skupině.
- Student integruje získané praktické zkušenosti z Průběžné praxe 1 do teoretických východisek sociální práce.
- Student kriticky analyzuje získané znalosti a dovednosti z Průběžné praxe 1. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
D6 - Nácvik a vytváření dovedností sociálních |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|