|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 6PNAV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
6PNAV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Nácvik anglické výslovnosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
13 / 18
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento předmět navazuje prakticky na znalosti získané v seminářích fonetiky a fonologie a očekává se tedy, že studenti mají dobrý přehled o hláskovém systému angličtiny. Kurz se zabývá především anglickým fonologickým systémem v suprasegmentální rovině, přičemž hlavním cílem bude hlubší procvičování jednotlivých aspektů souvislé řeči, jakými jsou vázání, přízvuk, rytmus a intonace, ale také samotná identifikace chybné výslovnosti včetně následných korektivních opatření. Studenti se sami aktivně zapojují v hodinách, vedou si týdenní "Self-Evaluation Sheet", tj. poznámky v reflektivním deníku zachycující dosažené pokroky ve správné výslovnosti. Dokáže sám analyzovat a adekvátně vyhodnotit chyby ve výslovnosti, které sám dělá a které styší u svých spolužáků. Vyučující na každé hodině poskytuje studentům bezprostřední zpětnou vazbu.
Studijní materiály (doplňkové studijní materiály, rozšiřující studijní materiály, odkazy na studijní materiály, zadání seminárních prací, zadání korespondenčních úkolů apod.) naleznete v e-kurzu v LMS Moodle s názvem předmětu. Klíč k přihlášení do kurzu bude studentům sdělen při prvním prezenčním setkání. V tomto prostředí (Moodle) budete také výstupy (seminární práce, korespondenční úkoly apod.) odevzdávat.
Komunikace mezi vyučujícím a studenty bude probíhat emailově (používejte výhradně studentský e-mail), případné konzultace či on-line setkání probíhají v prostředí MS Teams, v týmu s názvem předmětu. Ten bude studentům v případě nutnosti také sdělen při prvním prezenčním setkání, případně formou hromadného e-mailu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: studenti plní dílčí úkoly a zapojují se do aktivit během výuky. Průběžně se na výuku připravují také doma dle zadání vyučujícího a vedou si reflektivní deník zaznamenávající dosažené pokroky ve správné výslovnosti. V polovině semestru student odevzdá vlastní nahrávku čteného textu, kterou na konci semestru sám dokáže analyzovat a adekvátně vyhodnotit.
Docházka: k získání zápočtu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.
Ústní část: čtení neznámého textu a analýza vlastní nahrávky z první poloviny semestru.
|
Obsah
|
1. Reduction, weak syllables and weak forms
2. English rhythm
3. Word stress in English
4. Contrastive stress
5. The role of pauses in connected speech
6. Connected Speech Linking; Mid-term text recording deadline
7. Connected Speech Assimilation and elision
8. Given vs. new piece of information, sentence stress
9. Intonation patterns in English
10. Listening and reading of selected texts RP
11. Listening and reading of selected texts GA
12. Analysis of mid-term text recording
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Roach, P. English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP, 2009. ISBN 978-0521717403.
-
Základní:
Hancock, M. English Pronunciation in Use. Cambridge: CUP, 2003. ISBN 978-0-52100657-6.
-
Základní:
Graham, C. Mother Goose jazz chants. Oxford: OUP, 1994. ISBN 0-19-434001-5.
-
Základní:
Baker, A. Ship or sheep? An intermediate pronunciation course. Cambridge, 2006. ISBN 9780521606714.
-
Základní:
Super Songs. Songs for very young learners. Oxford: OUP, 1997. ISBN 0-19-433625-5.
-
Doporučená:
Ladefoged, P. & Johnson, K. A. A Course in Phonetics. Boston, MA: Wadsworth/Cengage Learning, 2010. ISBN 9781428231269.
-
Doporučená:
Crystal, D. A Dictionary of Linguistics and Phonetics. Oxford: Blackwell Publishers Ltd., 1997. ISBN 0-631-20097-5.
-
Doporučená:
Mcintosh, C. Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 0-19-431721-8.
-
Doporučená:
Jones, D. & Roach, P. & Hartman, J. & Setter, J. English Pronouncing Dictionary. Cambridge: CUP, 2006. ISBN 978-0521680875.
-
Doporučená:
Hewings, M. English Pronunciation in Use Advanced. Cambridge: CUP, 2007. ISBN 978-0-521-69376-9.
-
Doporučená:
N. S. Trubetzkoy. Grundzüge der Phonologie. Praha, 1939.
-
Doporučená:
Wells, J. C. Longman Pronunciation Dictionary. Longman, 2000. ISBN 978-0006532118.
-
Doporučená:
On peripheral phonemes of modern English
(Vachek, Josef)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
14
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Příprava na zápočet
|
5
|
Zpracování podkladů na výuku
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
znalost anglického jazyka alespoň na úrovni B1+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost systémové teorie
- základních fonetických a fonologických termínů a principů anglické výslovnosti
- řečových orgánů a výslovnostní normy RP a GA
- jednotlivých anglických hlásek a jejich správné reprodukce
- kladení přízvuku a funkce užívání slabých forem
- základních typů větného rytmu, funkce asimilace, vázání a elize
- anglické interpunkce, intonačních linií a větné melodie
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže
- sjednotit znalosti fonetické a fonologické a komplexně je prakticky aplikovat
- správně vyslovit anglické hlásky včetně konsonantických shluků a úžinových souhlásek l, r, j, w
- správně používat anglický přízvuk, asimilaci, vázání a elizi v souvislé řeči
- správně používat anglickou větnou intonaci v souvislé řeči
- správně reprodukovat a rytmizovat anglickou promluvu
- správně vyslovovat kritická slova, jazykolamy a rytmická cvičení
- správně přečíst anglický text včetně příkladů RP a GA
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IC6 - Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|