|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CJP / 44ZA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CJP
/
44ZA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
40 / 40
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět upevňuje jazykové znalosti a komunikační dovednosti osvojené na konci středoškolského vzdělávání. Cílová (výstupní) úroveň předmětu odpovídá stupni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem předmětu je neustálé prohlubování znalostí jazykových prostředků a slovní zásoby tak, aby studenti srozumitelně a přiměřeně gramaticky správně komunikovali v běžných situacích, a to ústní i písemnou formou. Předmět rovněž prohlubuje znalosti studentů týkající se anglicky mluvících zemí v Evropě i ve světě a upevňuje tak vědomí existence rozlišných kultur a společností.
|
Požadavky na studenta
|
Student absolvuje alespoň v nezbytném rozsahu přímou výuku s tím, že v odůvodněných případech je možné nahradit ji samostudiem a dodáním podrobného popisu postupu samostudia (včetně vypracovaných úkolů, časového harmonogramu a komentáře k tomu, s jakými potížemi se student setkával). Odevzdání popisu samostudia je podmínkou, aby mohl být vyzkoušen. Zápočet je podmíněn úspěšným absolvováním didaktického testu (60 %).
Didaktický test: Vědomostní test na základě doporučené literatury.
Aktivita ve výuce: Aktivní účast.
|
Obsah
|
1. Introduction.
2. Working out meaning from context
3. Pronouns
4. Adjectives
5. Adjective suffixes
6. Writing an essay (Describing a place)
7. Transport and travelling
8. Present tenses, action and non-action verbs
9. Shops and services
10. Possessives
Obsah předmětu, zadávání úkolů a jiné aktivity jsou součástí příslušné studijní opory, která je reprezentována e-learningovým kurzem v LMS Moodle Ostravské univerzity.
Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy: https://akreditacemoodle.osu.cz/.
Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího. V systému je možnost vzájemné komunikace mezi vyučujícím a studentem a mezi studenty navzájem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Ivona Cindlerová (100%),
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (100%),
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (50%),
Mgr. Barbora Štivarová (100%),
Mgr. Michaela Trnová, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Student's Book. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194558112.
-
Základní:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Workbook with key. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978094518246.
-
Základní:
MURPHY, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed.. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 80-85850-53-2.
-
Základní:
SWAN, M., WALTER, C. Oxford English grammar course: intermediate : a grammar practice book for intermediate and upper-intermediate students of English : with answers.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194420822.
-
Základní:
REDMAN, S., GAIRNS, R. Test your English vocabulary in use: pre-intermediate and intermediate. Third edition.. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-0-521-14990-7.
-
Doporučená:
HASHEMI, L., Murphy, R. English grammar in use: supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-61641-7.
-
Doporučená:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Idioms and phrasal verbs: intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194620123.
-
Doporučená:
Oxford advanced learner's dictionary of current English. Ninth edition. New York: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780194798792.
-
Doporučená:
Oxford Learner's Dictionary of Academic English. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194333504.
-
Doporučená:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Oxford word skills: Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 9780194620079.
-
Doporučená:
SWAN, M. Practical English usage. Fourth edition. Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
6
|
Účast na výuce
|
9
|
Příprava na test
|
19
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
19
|
Samostudium
|
19
|
Domácí příprava na výuku
|
19
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá znalost anglického jazyka na úrovni A2.2 / B1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů (přítomné časy, zájmena, přídavná jména, přípony přídavných jmen)
- slovní zásoby k osvojovaným tematickým okruhům (např. dovolená a cestování, na letišti, nákupy a móda) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného textu na známé téma
- ve vyslechnutém textu vyhledat konkrétní informace
- v mluveném projevu na odpovídající jazykové úrovni identifikovat jednotlivé mluvčí, jejich postoje a názory
- porozumět rodilým mluvčím i mluvčím, jejichž rodným jazykem není angličtina, pokud hovoří srozumitelně a na jemu známé téma
- vyjádřit srozumitelně svůj názor na známé téma, sdělit svůj názor na známé téma, obhájit své myšlenky a stanoviska, přičemž používá vhodnou slovní zásobu
- v rámci známých tematických okruhů zahájit, udržet a ukončit konverzaci
- pomocí své slovní zásoby se vyjádřit v rámci běžných situací
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám článku na téma, které je mu blízké
- v textu vyhledat konkrétní informace
- odvodit význam neznámých slov z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov
- pracovat se slovníky, vč. výkladového slovníku
- využívat média, např. internet,
- napsat souvislý text týkající se známých témat
- využívat slovník, vč. výkladového, a to především při práci na méně známém tématu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G3 - E-learning |
G2 - Samostudium, řízené studium |
E3 - Metody inscenační a simulační |
E2 - Metody situační |
|
|
|
|