|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
AUM / SPVZZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
AUM
/
SPVZZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociálně psychologický výcvik
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student získá základní teoretické informace o sociální percepci, komunikaci a interakci v sociálních skupinách. Obsahem nácviku základních typů jednání nemanipulativní techniky a to především osvojení si forem asertivního chování.
Cíle: Osvojení dovedností v sociálním styku a v utváření mezilidských vztahů
|
Požadavky na studenta
|
90% účast na cvičení.
|
Obsah
|
- Utváření mezilidských vztahů v sociálních skupinách - Sociální percepce a chyby v posuzování osob. - Sociální komunikace, její formy a komunikační styl. - Sociální role ve skupině a skupinové komunikace. - Osobní vztahy a prasociální chování - Sociální techniky a styly (gestika, mimika, posturologie, styl dominantní, afiliantní a agresivní) - Nemanipulativní techniky v sociálním stylu - Porovnání závislého, nezávislého,a agresivního chování. - Asertivní chování a jeho základní typy. - Osm základních asertivních dovedností. - Techniky asertivního jednání. - Umění naslouchat a zásady řešení konfliktů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
CAPPONI, V., NOVÁK, T. Asertivně do života. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0989-9.
-
Základní:
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak přežít vztek, zlost a agresi. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0818-3.
-
Základní:
Čížková, J. Přehled sociální psychologie. Olomouc, UP, 2000. ISBN 80-244-0150-9.
-
Základní:
Capponi, V., Novák, T. Sám sobě psychologem. Grada, 2003. ISBN 80-247-0606-7.
-
Doporučená:
Praško, J., Prašková, H. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1697-8.
-
Doporučená:
Křivohlavý, J. Jak zvládat depresi. Grada, 2003. ISBN 80-247-0575-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
15
|
Studium pramenů
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
5
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pozná vlastní chyby a přednosti v komunikaci - rozvine své schopnosti komunikovat v náročných situacích - posílí svou schopnost vcítění - rozpozná vlastní percepční stereotypy a jejich vliv na chování
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|