|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAM / 4SINO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAM
/
4SINO
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Sociální inovace v oblasti soc. práce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Sociální inovace v oblasti sociální práce
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje se základními pojmy v oblasti sociálních inovací, které objasňuje a procvičuje s využitím případových studií dobré sociálně inovační praxe. Důraz je kladen na propojení oblasti sociálních inovací a profese sociální práce a zvládnutí znalostí a dovedností v jednotlivých fázích sociálně inovačního procesu.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
1. Základní pojmy a přístupy inovací a sociálně orientovaných inovací (radikální management, vědomý kapitalismus, sociální business strategie, trh sociálního kapitálu, koncept participace). 2. Historický exkurz do oblasti sociálních inovací, jejich rozvoj po roce 2000 (v ČR, Evropa, svět). 3. Role sociálních inovací v lokálním a regionálním rozvoji, v oblasti sociální práce. 4. Vztah sociálních inovací a sociální práce - zejm. v oblasti komunitního rozvoje. 5. Fáze sociálně inovačního procesu - 1) hledání a identifikace příležitosti s důrazem na role jednotlivců, skupin a organizací v sociálních inovacích. 6. Fáze sociálně inovačního procesu - 2) nalezení a alokace zdrojů s využitím vhodných metod plánování a jejich praktické uplatnění, včetně využití sítí. 7. Fáze sociálně inovačního procesu - 3) realizace příležitosti ve vývoji a zavedení nových produktů a služeb a při vytvoření nových projektů. 8. Fáze sociálně inovačního procesu - 4) vytvoření a získání sociální a ekonomické hodnoty ze sociálních inovací. 9. Případové studie projektů sociálních inovací - zahraničí. 10. Případové studie projektů sociálních inovací - Česká republika. 11. Práce na vlastních návrzích sociálních inovací - terénní průzkum, identifikace příležitostí. 12. Práce na vlastních návrzích sociálních inovací - terénní průzkum, identifikace příležitostí a zdrojů. 13. Práce na vlastních návrzích sociálních inovací - zpracování návrhů sociální inovace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Evropská komise. Politika soudržnosti 2014-2020. Lucemburk: Úřad pro publikace Evropské unie, 2011.
-
Základní:
Případové studie projektů sociálního podnikání a sociálních inovací. Brno: Ústav sociálních inovací, 2014.
-
Základní:
James A. Phills Jr., Kriss Deiglmeier, Dale T.Miller. Rediscovering Social Innovation. Standford Social Innovation Review Fall, 2008.
-
Základní:
Nichols, Cho. Social Entrepreneurship. Oxford University Press, 2007. ISBN 9781498717045.
-
Základní:
Social Entrepreneurship and Social Innovation Enterprises - Theory and Practice. Brno: Ústav sociálních inovací, 2014. ISBN 0521149789.
-
Základní:
Howaldt, J., Schwarz, M. Social Innovation: Concepts, research fields and international trends. International monitoring, 2010. ISBN 9783935989190.
-
Základní:
Dohnalová, M. a kol. Sociální ekonomika, sociální podnikání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-269-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
50
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
43
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Porozumění pojmu sociální inovace a schopnost jej identifikovat v praxi. - Znalost a schopnost připravit prvotní fáze sociálně inovačního procesu. - Schopnost identifikovat vztah oblasti sociálních inovací a sociální práce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (terénní, laboratorní) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projektová výuka |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|