OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
MicroLearning approach to e-learning course creation and reasons for it
Citace
Polášek, R. a Javorčík, T. MicroLearning approach to e-learning course creation and reasons for it.
In:
ICCMSE 2019: International Conference of Computational Methods in Sciences and Engineering 2019 2019-05-01 Rhodos, Řecko.
Řecko: American Institute of Physics Inc., 2019. ISBN 978-073541933-9.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
4
Strana od:
neuvedeno
Strana do:
neuvedeno
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-073541933-9
Kód ISSN:
0094-243X
Název sborníku:
International Conference of Computational Methods in Sciences and Engineering 2019
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
American Institute of Physics Inc.
Místo vydání:
Řecko
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
ICCMSE 2019
Místo konání konference:
Rhodos, Řecko
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
2-s2.0-85076739629
Klíčová slova anglicky:
microlearning; e-learning; Educational assessment; Learning Management System; questionnaire
Popis v původním jazyce:
The paper describes creation of e-Learning course using so called MicroLearning (ML). MicroLearning is not so new theoretical way of creating courses and study materials (processing subject matter) but maybe due to its limitations was not used much in university e-Learning course creation. Some authors see MicroLearning as one of trends in e-Learning, we look at reasons why MicroLearning can be suitable solution and which basic rules are with it connected. Presented is experience we gained when creating MicroLearning course for our students and pitfalls connected with this approach. Literature says that ML is not suitable for use with complex skills and creation of small learning units can lead to loosing general overview in specific subject matter. Described are students' opinions on MicroLearning course we have created. Opinions were generally positive although just small sample of respondents was questioned.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A20024FP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules