OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Development of computational thinking: Student motivation using ozobot
Citace
Žáček, M. a Smolka, P. Development of computational thinking: Student motivation using ozobot.
In:
3rd International Conference on Education and E-Learning: ICEEL 2019 2019-11-07 Barcelona.
Barcelona: Association for Computing Machinery, 2019. s. 36-40. ISBN 978-145037225-1.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
5
Strana od:
36
Strana do:
40
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-145037225-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
ICEEL 2019
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Association for Computing Machinery
Místo vydání:
Barcelona
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
3rd International Conference on Education and E-Learning
Místo konání konference:
Barcelona
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
2-s2.0-85078435927
Klíčová slova anglicky:
E-learning,Motivation,Robotics,Computational thinking
Popis v původním jazyce:
The authors of the article focus on Computation thinking. The aim of the article is any motivate the student primary and secondary (high) schools using robotic toys: Ozobot EVO. The theoretical part of the thesis consists of a description of the motivation and a description of Computational thinking. The practical part shows the topics on how to work with Ozobots and how to involve them in teaching. The level of thinking of young people is very low, for this reason, we have set ourselves the goal of developing thinking using algorithms.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/19:A20023WG
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules