OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Mobile touch technology at a special primary school: Case study
Citace
Gybas, V. a Kostolányová, K. Mobile touch technology at a special primary school: Case study.
In:
Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL 2017 Portugalsko.
Portugalsko: Academic Conferences Limited, 2017. s. 546-556. ISBN 978-191121859-3.
Podnázev
Rok vydání:
2017
Obor:
Počet stran:
11
Strana od:
546
Strana do:
556
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-191121859-3
Kód ISSN:
2048-8637
Název sborníku:
Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL
Sborník:
Název nakladatele:
Academic Conferences Limited
Místo vydání:
Portugalsko
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Portugalsko
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
000457842600069
EID:
2-s2.0-85037546574
Klíčová slova anglicky:
Mobile touch technology, Special needs
Popis v původním jazyce:
This paper is dedicated to the use of mobile touch devices for pupils with special educational needs. Design of the contribution consists of a case study of a student with moderate learning disabilities, who is educated at a special elementary school. The data obtained from the case study clearly demonstrates the benefits of mobile touch technologies in the teaching process, because the control of these technologies is easier than a classic computer control. This reduces the demands on the hand and eye coordination of the student. Pupils with special educational needs are able to fulfil the expected outputs of the school curriculum by using mobile touch technologies much more efficiently and easily. The conclusion of the case study contains recommendations for working with mobile touch technologies, and therefore, this work can provide meaningful results and recommendations.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/17:A20023HC
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules