OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment
Citace
Klubal, L., Gybas, V. a Kostolányová, K. Visual keyboards or QR codes in an inclusive school environment.
In:
Intelligent Information and Database Systems: Recent Developments 2019 2019.
Švýcarsko: springer verlag, 2020. s. 221-229. ISBN 978-3-030-14131-8.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Počet stran:
9
Strana od:
221
Strana do:
229
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-3-030-14131-8
Kód ISSN:
1860-9503
Název sborníku:
Intelligent Information and Database Systems: Recent Developments
Sborník:
Název nakladatele:
springer verlag
Místo vydání:
Švýcarsko
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
2019
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
2-s2.0-85063284640
Klíčová slova anglicky:
iPad, Safari browser, QR codes, Pupil with special educational needs
Popis v původním jazyce:
This post is based on previous world studies on the use of iPads in teaching pupils with special educational needs. Previous studies have concluded that the iPad’s visual keyboard reduces the pupil’s graphical load (compared to the traditional keyboard of the computer) and positively compensates for partial deficits in areas of fine motoring. In the form of a pedagogical experiment, we tried to show the impact of the visual keyboard and QR codes on the work of pupils with an Internet browser in the inclusive school environment. What is more convenient for a pupil—working with a visual keyboard or working with QR codes and scanning the destination Internet address?
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/20:A21023H2
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules