OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Title:
Kongruence v interakci rodič - dítě
Citace
Sekera, O. Kongruence v interakci rodič - dítě.
In:
Komunikácia v odborných reflexiách: Komunikácia v odborných reflexiách 2018-09-18 Bánská Bystrica.
Bánská Bystrica: Belianum, 2019. s. 512-521. ISBN 978-80-557-1573-5.
Subtitle
Publication year:
2019
Obor:
Psychologie
Number of pages:
10
Page from:
512
Page to:
521
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-557-1573-5
ISSN code:
Proceedings title:
Komunikácia v odborných reflexiách
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Belianum
Place of publishing:
Bánská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Komunikácia v odborných reflexiách
Conference venue:
Bánská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
congruence, self-preservation position, parent - child inter-action, incongruence
Annotation in original language:
Již čtyři roky intenzivně zkoumáme interakci mezi rodičem a dítětem. Společně se studenty zapojenými do výzkumného projektu SGS jsme zaznamenávali autentické rodinné komunikační situace. V tomto příspěvku se zaměříme na výskyt tzv. kongruentní komunikace mezi rodiči a dětmi. Naším cílem je nejprve definovat koncept shody a poté identifikovat komunikační prvky, které představují tento komunikační jev. Součástí identifikace prvků kongruence je také zjišťování komunikačních funkcí, které ji plní.
Annotation in english language:
We have been researching the interaction between parent and child intensively for four years already. Moreover, to-gether with students engaged in the SGS research project we have been recording authentic family communication situ-ations. Anyhow, in this contribution we are going to focus on the occurrence of the so called congruent communication between parents and children. At first our aim is to define the concept of congruence and then identify communication elements which represent this communication phenomenon. A part of the identification of congruence elements is also ascertainment of communication functions which fulfil it.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/19:A210239O
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules