OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Encouraging students to take action in developing problem-solving competency
Citace
TRAN, D., Havlásková, T. a Homanová, Z. Encouraging students to take action in developing problem-solving competency.
In:
International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications: Proceedings: Information and Communication Technologies in Learning 2019-11-21 Starý Smokovec.
Elfa, 2019. s. 770-776. ISBN 978-1-7281-4966-0.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
7
Strana od:
770
Strana do:
776
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-1-7281-4966-0
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings: Information and Communication Technologies in Learning
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Elfa
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
Místo konání konference:
Starý Smokovec
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
2-s2.0-85082996878
Klíčová slova anglicky:
problemsolving competency, H5P tool, motivation
Popis v původním jazyce:
The paper deals with the development of the key competency of problem-solving using the H5P tool. This article builds on the previous work of the authors about the definition of and approaches to the problemsolving competency as well as its development using the H5P tool. In this follow-up work, attention is directed towards motivating students into action. The authors assess whether the H5P tool motivates students, which content types of this tool encourage students to learn actively and develop problem-solving skills. This article compares selected content types of the the H5P tool, analyzes their impact on motivation and whether they have the potential to motivate the students to action. At the end it is determined which activities have the potential to strongly support students’ motivation and which do not. The theoretical outputs will serve as a basis for further research.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A20022L0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules