OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Význam dovednosti vybrat si učebnici v učitelské přípravě
Citace
Sikorová, Z. Význam dovednosti vybrat si učebnici v učitelské přípravě.
In:
Profesionalizace vzdělávání učitelů a vychovatelů .
Ostrava: Repronis, 2002. Repronis, 2002. s. 355-366. ISBN 80-70-42-218-1.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
355
Page to:
366
Form of publication:
ISBN code:
80-70-42-218-1
ISSN code:
Proceedings title:
Profesionalizace vzdělávání učitelů a vychovatelů
Proceedings:
Publisher name:
Repronis
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Conference venue:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
textbook, textbook selection, textbook research, textbook evaluation
Annotation in original language:
Příspěvek prezentuje několik výzkumů prováděných v ČR i v zahraničí, které souvisejí s problémem hodnocení a výběru učebnic v činnosti učitele. Podrobně popisuje roli učitele v tomto procesu a zabývá se otázkou přípravy učitelů na tuto činnost.
Annotation in english language:
The paper presents some researches carried out in Czech republic as well as in foreign countries dealing with the problem of textbook evaluation and selection as teacher´s activities. Teacher´s role in that process is described thoroughly. Issues of preparing teachers for this activity are discussed as well.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/02:00000015
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules