OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
USE OF SELECTED MOBILE TECHNOLOGIES AT LOWER-SECONDARY SCHOOL
Citace
Tran, D., Klubal, L. a Kostolányová, K. USE OF SELECTED MOBILE TECHNOLOGIES AT LOWER-SECONDARY SCHOOL.
In:
INTED2019 Proceedings 2019-03-11 Valencia, Spain.
Valencia: IATED, 2019. s. 4234-4238. ISBN 978-84-09-08619-1.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
4
Strana od:
4234
Strana do:
4238
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-84-09-08619-1
Kód ISSN:
2340-1079
Název sborníku:
INTED2019 Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IATED
Místo vydání:
Valencia
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Valencia, Spain
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
000536018104054
EID:
Klíčová slova anglicky:
mobile technology, mobile learning, education, math
Popis v původním jazyce:
Article deals with the possibilities of using mobile technologies in teaching mathematics. The publication presents the theoretical background from the field of mobile technologies, pedagogical and psychological scientific disciplines, general didactics and didactics of mathematics. On the basis of comprehensive theoretical knowledge, research was carried out, which is presented in the empirical part of the thesis. The presented research aims to verify the possibilities of using a tablet in the teaching of mathematics. The research is also aimed at determining the degree of influencing the acquired knowledge in pupils of the 6th year of elementary school, depending on the involvement of the tablet in the teaching. During the use of tablets in the classroom, a competition factor was used among pupils, using educational games. The experiment compares the outputs of the experimental group the pupils used to teach the math of the tablet, with the outputs of the control group that learned the subject by classical methods without the use of a tablet. The experiment showed a higher increase in knowledge in the experimental group.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A20021UO
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules