OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
Obyčejná neobyčejnost
Citace
Koudela, T. Obyčejná neobyčejnost: Konsorcium imaginace a halucinace. Malířské dílo Iva Sumce 2011-2018.
In:
D. Balabán, T. Knoflíček, H. Vorlová.
Hledání hranic malby v post-mediálním prostředí.
první. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2018. s. 117-123. ISBN 978-80-7599-063-1.
Podnázev
Konsorcium imaginace a halucinace. Malířské dílo Iva Sumce 2011-2018
Rok vydání:
2018
Obor:
Umění, architektura, kulturní dědictví
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7599-063-1
Název knihy v originálním jazyce:
Hledání hranic malby v post-mediálním prostředí
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
první:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
D. Balabán, T. Knoflíček, H. Vorlová
Počet stran:
7
Počet stran knihy:
136
Strana od:
117
Strana do:
123
Počet výtisků knihy:
300
EID:
Klíčová slova anglicky:
painting, Ivo Sumec, imagination, innovative materials, metaphor
Popis v původním jazyce:
Sumcova tvorba je v tomto příspěvku konfrontována parataktickým kladením metaforických a metaforizujících tezí existenciálního a existencielního charakteru nejen ve smyslu jejich reprezentativního projevu, respektive mocenského výrazu, ale i v duchu nejvšednějších okamžiků, jejichž metafyzické esence se před divákem zhmotňují jako linie, tvary či prostorová skica materializované mj. asfaltem, dehtem, mourem anebo dematerializované např. solí, rzí i plísní. Čtením vybraných významových stop a jejich následnou kognitivní extenzí se výchozí vizuální aparát představuje jako znovu-vymezení tradičních otázek: Co je to umění? Kdo je to umělec?
Popis v anglickém jazyce:
In this contribution, Sumec's work is confronted by a paratactic placement of metaphorical and metaphorising theses of existential character not only in the sense of their representative manifestation, or powerexpression, but also in the spirit of the most ordinary moments whose metaphysicalessences emerge in front of the audience as lines, ahapes or a spatial sketch materialised, inter alia, by asphalt, tar and coal dust, or dematerialised, for example, by salt, rust and mould. As the selected semantic marks are read and then cognitively extended, the initial visual apparatus is represented as a re-definition of traditional questions: What is art? Who is the artist?
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules