OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Význam některých barev pro diagnostiku u dětí se specifickými poruchami učení a chování
Citace
Nevřala, J. a Vašutová, M. Význam některých barev pro diagnostiku u dětí se specifickými poruchami učení a chování.
In:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis .
Ostrava: FF OU, 2002. FF OU, 2002. s. 103-126. ISBN 80-7042-600-4.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Psychologie
Number of pages:
23
Page from:
103
Page to:
126
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-600-4
ISSN code:
Proceedings title:
Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis
Proceedings:
Publisher name:
FF OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Conference venue:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Specific learning and behavioral difficulties; dyslexia; dysgraphia; dysorthographia; Luscher´s colour test; TBSD test; Ščepichin; Ricklová; preference for the colour
Annotation in original language:
Studie podává výsledky výzkumu rozdílu v percepci a hodnocení barev dětí se specifickou poruchou učení a chování a ostatními dětmi. Výzkum poukazuje na nečekané diagnostické možnosti u hnědé, zelené a modré barvy.
Annotation in english language:
This study sets out results of research the differences in the perception and evaluation of colours by children with specific learning and behavioral difficulties and other children. The research points to unexpected diagnostic opportunities in the use of the colours brown, green and blue.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/02:00000070
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules