OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
Objekt ako výtvarná stratégia v edukácií.
Citace
Blažek, T. Objekt ako výtvarná stratégia v edukácií..
In:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X 2013-11-27 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2014. s. 432-440.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
432
Strana do:
440
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
Kód ISSN:
Název sborníku:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita Palackého Olomouc
Místo vydání:
Olomouc
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
object, spatial art, critical thinking, concept, visual literacy, education of art
Popis v původním jazyce:
Príspevok sa zameriava na konceptuálne vedenú objektovú tvorbu v edukácií, ktorej jedným z hlavných cieľov je rozvoj kritického myslenia a vizuálnej gramotnosti. Objektová tvorba ako výtvarná stratégia primárne pracuje s materiálovou rôznorodosťou, ktorá poskytuje študentovi – žiakovi možnosti pri voľbe materiálu (osobná preferencia), priamy kontakt s týmto materiálom a osobnú skúsenosť. Objekt ako výsledný artefakt procesu tvorby študenta – žiaka, je rezultátom navzájom sa ovplyvňujúcich prvkov, autobiografického presahu, objektívnych/vedeckých a subjektívnych vedomostí s konceptom – myšlienkou. Tie kladú nároky na tvorcu v zmysle neustálych otázok vzťahujúcich sa k procesu tvorby, k analýze interpretácií, reinterpretácií, ktoré by podľa našej hypotézy mali viesť k rozvoju kritického myslenia a vizuálnej gramotnosti. Formulácia hypotézy znie: konceptuálny presah objektovej tvorby prispieva ku kritickému mysleniu a vizuálnej gramotnosti, ktoré je možné následne aplikovať pri interpretovaní a dekódovaní vizuálnych obrazov v širšom kontexte.
Popis v anglickém jazyce:
This paper focuses on conceptual form of object creation in education oriented on developing critical thinking and visual literacy. An important aspect of object creation as an artistic strategy is the material diversity, which provides a pupil/student numerous choices of material (personal preference), direct contact with the material and personal experience. The final object as an artefact of a pupil's/student's creative process is a result of a few mutually influencing elements; an autobiographical overlap, objective and scientific knowledge, subjective knowledge and concept - idea - intention. These factors constantly raise questions relating to the creative process, analysis, interpretations and re-interpretations, which, according to our hypothesis should lead to the development of critical thinking and visual literacy. Hypothesis: conceptual overlap of creating objects contributes to critical thinking and visual literacy, which can later be applied in interpreting and decoding visual images in a wider context.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules