OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra matematiky (31100)
Název:
Construction of Special 3D Models for Monge Projection
Citace
Poruba, J. a Ferdiánová, V. Construction of Special 3D Models for Monge Projection.
In:
APLIMAT 2019 - Proceedings 2019 2019-02-05 Bratislava.
Bratislava: STU, 2019. s. 292-303. ISBN 978-80-227-4884-1.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Počet stran:
12
Strana od:
292
Strana do:
303
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-227-4884-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
APLIMAT 2019 - Proceedings 2019
Sborník:
Název nakladatele:
STU
Místo vydání:
Bratislava
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Bratislava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
2-s2.0-85070889875
Klíčová slova anglicky:
Monge projection, 3D models, descriptive geometry, didactical tools
Popis v původním jazyce:
At secondary schools and universities, students meet different types of projections in courses on descriptive and constructional geometry. Monge projection is included as a part of basic projective methods, however it is not trivial issue. Main problem is that students have problems with imagining the given situation they are to solve and thus they cannot identify themselves with the task. The aim of this contribution is to introduce models that can be used in teaching of the Monge projection and to describe the method of their creation.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/19:A2001ZLB
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules