OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
THE SIGNIFICANCE OF DIGITAL COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS: THE VIEWS OF THE TEACHERS AND STUDENTS THEMSELVES
Citace
Chmura, M., Malach, J. a Vicherková, D. THE SIGNIFICANCE OF DIGITAL COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS: THE VIEWS OF THE TEACHERS AND STUDENTS THEMSELVES.
In:
e-Society 2019: PROCEEDINGS OF THE 17th INTERNATIONAL CONFERENCE e-Society 2019 2019-04-11 Utrecht.
UTRECHT, THE NETHERLANDS: IADIS Press, 2019. s. 135-142. ISBN 978-989-8533-85-2.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
135
Strana do:
142
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-989-8533-85-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
PROCEEDINGS OF THE 17th INTERNATIONAL CONFERENCE e-Society 2019
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IADIS Press
Místo vydání:
UTRECHT, THE NETHERLANDS
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
e-Society 2019
Místo konání konference:
Utrecht
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Digital Competence, Competency Model, University Teacher
Popis v původním jazyce:
This study brings the results of an international study of the views of academic teachers (academics) and students from the Czech Republic, Poland, the Slovak Republic, and the Ukraine on the importance of the digital competence of academics. Digital competence is usually intertwined into a broader didactic competence that can be incorporated into the educational profile of an academic. Aggregated data in the first half of 2018 was compiled using statistical procedures for a group of academics, a group of students, and between both groups in each country, as well as across a multinational set. They point to differences and the consensus in perceiving the importance of digital components that can be used for the targeted further education of academics, setting up a system for the evaluation of studies, and for innovation in the university digital environment.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A2001ZKE
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules