OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra zdravotně-sociálních studií (20100)
Název:
Specifika studia vysoké školy z pohledu psychické zátěže
Citace
Pospíšil, R. Specifika studia vysoké školy z pohledu psychické zátěže.
In:
Konference ICMEP - Kolokvium o řízení vzdělávacího procesu "Leadership - teorie a praxe": Konference ICMEP - Kolokvium o řízení vzdělávacího procesu "Leadership - teorie a praxe" 2018 Brno.
Brno: Univerzita obrany, 2018. s. 49-55. ISBN 978-80-7582-082-2.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Psychologie
Počet stran:
7
Strana od:
49
Strana do:
55
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7582-082-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Konference ICMEP - Kolokvium o řízení vzdělávacího procesu "Leadership - teorie a praxe"
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita obrany
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Konference ICMEP - Kolokvium o řízení vzdělávacího procesu "Leadership - teorie a praxe"
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
psychological stress, study, college, research
Popis v původním jazyce:
Jednou z možných výzev pro výzkum úspěšnosti studia na vysoké škole, je zaměření se na aspektysouvisející se zvládáním nejrůznějších zátěžových situací, které toto studium přináší. Cílem tohotopříspěvku je objasnit specifika tohoto typu studia z pohledu psychologie zátěže. Teoretické poznatkyjsou zde podloženy četnými výzkumnými zjištěními. Autor se zabývá především problémemprokrastinace, adaptací na vysokou školu, sebehodnocením, copingovými strategiemi, zkouškou jako specifickou zátěžovou situací a věnuje se rovněž vlivu úzkosti na neúspěšnost studia. Mimo to, na závěr příspěvku, poukazuje na možné příčiny psychických obtíží, které se studiem vysoké školy souvisí, zejména na nepřiměřenost učebního tempa a nadměrné množství předávaných informací.
Popis v anglickém jazyce:
One of the possible challenges for research into successful in college is to focus on aspects related to dealing with the various stressful situations that this studying brings. The aim of this article is to clarify the specifics of this type of study from the point of view of the stress psychology. Theoretical knowledge is based on numerous research findings. The author deals mainly with the problem of procrastination, adaptation to college, self-assessment, coping strategies, the exam as a specific stressful situation, and also deals with the impact of anxiety on the failure of university studies. In addition, at the conclusion of contribution points to possible causes mental problems that are related to studying in college, especially the inadequacy pace of teaching and the excessive amount of information.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17200/18:A1901Z79
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules