OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Umělecko komunikační procesy ve tvůrčích aktivitách
Citace
Bajnarová, M. Umělecko komunikační procesy ve tvůrčích aktivitách.
In:
Kreatívne vzdelávanie 2018 Banská Bystrica.
Banská Bystrica: KVK PdF UMB, 2018. s. 51-59. ISBN 978-80-557-1519-3.
Subtitle
Publication year:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
51
Page to:
59
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-557-1519-3
ISSN code:
Proceedings title:
Kreatívne vzdelávanie
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
KVK PdF UMB
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
In the artifact, similar to the process of creative education, is a realized social communication. Scientific sociological interpretation alludes to the artifact as a social phenomenon where is the communication of real works (i.e. a fact, that during the the artistic process is realized the social and artistic communication). Artifacts of children and adolescents are used by educators as a tool to better communication or to the reflection of the author (resp. reviews of the artifact must be taken into account the factors that influenced the creative process). The artifact is the product of the communication of the values of children and adolescents, and is the union of the concept of the value systems of the author.
Annotation in original language:
V uměleckém díle, stejně jako v procesu výtvarného vzdělávání, se realizuje sociální komunikace. Vědecký sociologický výklad považuje artefakt za sociální fenomén, v němž se uplatňuje komunikativnost reálného díla (tzn. jistou skutečnost, že ve vztahu díla a příjemce se realizuje sociální a umělecká komunikace). Artefakty dětí a mladistvých bývají pedagogy používány jako nástroj k usnadnění komunikace, nebo k hodnocení autora (resp. hodnocení artefaktu musí být zohledněny faktory, které tvůrčí proces ovlivnily a mají být vyvozeny rozumné závěry). Artefakt je produkt sdělování hodnot dětí a mladistvých, a je sjednocením pojetí hodnotových soustav autora.
Annotation in english language:
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules