OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra chemie (31500)
Název:
Projekt PŘÍRODA jako alternativa postgraduálního vzdělávání učitelů
Citace
Kričfaluši, D. Projekt PŘÍRODA jako alternativa postgraduálního vzdělávání učitelů.
In:
DidSci+ 2018: DidSci Plus - Research in Didactics of Science PLUS 2018-06-25 Praha.
Praha: Charles University - Faculty of Science Prague, 2018. s. 233-241. ISBN 978-80-7444-065-6.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
233
Strana do:
241
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7444-065-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
DidSci Plus - Research in Didactics of Science PLUS
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Charles University - Faculty of Science Prague
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DidSci+ 2018
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
community of practice, individualization, project ?PŘÍRODA?
Popis v původním jazyce:
Příspěvek dokumentuje možnosti postgraduálního vzdělávání učitelů chemie (a dalších přírodovědných předmětů) formou zapojení do projektu PŘÍRODA (PŘÍRodovědné Oborové Didaktiky A praktikující učitel) řešeného na PřF Ostravské univerzity ve spolupráci s PřF Univerzity Palackého v Olomouci. Projekt je zaměřen na posílení pedagogických kompetencí učitelů ZŠ a SŠ se zaměřením na přírodovědné předměty (biologie, chemie, fyzika, geografie) prostřednictvím propojení pedagogického světa teoretického a praktického - tzv. ?společenství praxe?. Do jednotlivých cyklů Akčního výzkumu (dále ?AV?) se zapojí odborná teoretická veřejnost (oboroví didaktici, psychologové, speciální pedagogové, psychodidaktikové aj.) a skupina praktikujících ?zapálených učitelů? ZŠ a SŠ. V těchto cyklech AV zanalyzují možnosti rozvoje klíčových kompetencí žáků ZŠ a SŠ ve vazbě na přírodovědné předměty s ohledem na individuální potenciál každého žáka. Po posledním cyklu AV vzniknou ze získaných výsledků materiály pro cílovou skupinu pedagogové ZŠ a SŠ přírodovědných předmětů k posílení pedagogických kompetencí právě s ohledem na individuální rozvoj žáka.
Popis v anglickém jazyce:
The contribution demonstrate the possibilities of postgraduate education of teachers of chemistry and other science disciplines by means of participation in the project PŘÍRODA solved at the Faculty of Science (Ostrava University) in the cooperation with the Faculty of Science, Palacký University, Olomouc. The project is aimed at the enhancement of pedagogical skills of the primary and secondary schools teachers and focuses on the science disciplines (biology, chemistry, physics, geography) by interconnection of theoretical and practical pedagogy - so called practice association. Professional theoretical public (didactics scholars of field disciplines, psychologists, special educators etc.) as well as panel of practising enthusiastic teachers of primary and secondary schools will participate in cycles of Action Research (AR). In these cycles the possibilities of the development of the key skills of pupils and students as to the science subjects will be analysed with regard to the student individual potential. Thereafter, on base of obtained results the materials for the target group of the science subjects teachers of primary and secondary schools will be formed. The formed materials will assist the enhancement of pedagogical skills with regard to individual progress of student
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules