OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra chemie (31500)
Název:
Videohospitace jako nástroj pro hodnocení kvality výuky
Citace
Trčková, K. a Kričfaluši, D. Videohospitace jako nástroj pro hodnocení kvality výuky.
In:
DidSci Plus: DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS 2018-06-25 Praha.
Praha: Charles University – Faculty of Science Prague, 2018. s. 427-434. ISBN 978-80-7444-065-6.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
427
Strana do:
434
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7444-065-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
DidSci Plus - Research in Didactics of Science PLUS
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Charles University - Faculty of Science Prague
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DidSci Plus
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
case study, conceptual diagram, mediated video observation.
Popis v původním jazyce:
Příspěvek je zaměřen na využití videohospitace a následné kazuistiky v pregraduální přípravě učitelů. Při pořizování transkriptu výukové situace z videozáznamu si student lépe uvědomuje své nedostatky a náročnost vyučovacího procesu. Oborovým didaktikem byla zpracována kazuistika Beketova řada kovů metodou 3A (anotace-analýza-alterace). Analýza a návrh alterace, poskytují zpětnovazebné informace, které vedou k zefektivnění výchovně-vzdělávacího procesu. Studenti učitelství mají největší problém s organizací výukové situace. Podkladem pro efektivní realizaci výchovně-vzdělávacího procesu by měla být písemná příprava zahrnující stanovené cíle v návaznosti na dřívější výuku, připravené otázky na heuristický rozhovor s žáky, stanovení obsahu učiva s ohledem na propojení teorie s běžným životem, zvolené vyučovací metody, didaktické a metodické postupy. Podrobný a promyšlený scénář výukové situace by měl zahrnovat i připravený časový plán vyučovací hodiny, způsob zápisu na tabuli a do sešitu. Videozáznamy z vyučovacích hodin velmi rychle a s okamžitým účinkem napomáhají odbourávat nedostatky, se kterými se studenti učitelství ?bojují? na praxi. Zpracované alterace odborníků z řad didaktiků, pedagogů a psychologů se stávají inspirací pro učitele, napomáhají k rozvoji dovedností a schopností, odbornosti a zkušeností v oboru.
Popis v anglickém jazyce:
The article is focused on videoobservation and case study in undergraduate studies of teachers. When transcribing student better realize his faults and difficulty of teaching-learning process. The case study named Beket's series of metals, was processed by subject didactics, using methodology of 3A procedure (annotation-analysis-alteration). Analysis and alteration provide feedback information, which lead to increased effectiveness of educational process. Beginning teachers have the biggest problem with organization of teaching situation. The basis for the effective realization of the educational process should be written lesson planning, including objectives set in connection with previous lessons, prepared questions for heuristic interview with pupils, determination of curriculum contents with regard to the connection of the theory with the common life, chosen teaching methods, didactic and methodical procedures. A detailed and sophisticated scenario of the learning situation should include a prepared timetable of lesson plan, a way of writing on the blackboard and the exercise book. Audiovisual recording of lessons help to break down the shortcomings faced by teaching students in practice very quickly and with immediate effect. Didactic´s, pedagogue´s and psychologist´s experts processed modifications become inspiration for teachers, helping to develop skills and competencies, expertise and experience.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules