OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Název:
Communication strategy in the area of readership of 15-year-old pupils in the Moravian-Silesian Region
Citace
Vicherková, D. Communication strategy in the area of readership of 15-year-old pupils in the Moravian-Silesian Region.
In:
Mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018: Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 2018-06-27 Hradec Králové.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018. s. 1087-1094. ISBN 978-80-87952-26-9.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
1087
Strana do:
1094
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87952-26-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
MAGNANIMITAS
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
communication and reading strategies, metamotivation and metacognition of the pupil, self-regulation, literacy models
Popis v původním jazyce:
The article informs about a qualitatively oriented survey of communication strategies (specific reader strategies) for selected fifteen-year-old primary school pupils in the MS Region. The text describes, analyzes, and evaluates the selected outcomes of the exploratory survey of problem phenomena using the semi-structured conversation method with primary school pupils. The aim of the text is to describe factors that can affect the level of reading strategies of pupils in the home and school environments.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules