OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
The basis for choosing MicroLearning within the terms of e-Learning in the context of student preferences
Citace
Javorčík, T. a Polášek, R. The basis for choosing MicroLearning within the terms of e-Learning in the context of student preferences.
In:
16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications: Proceedings 2018-11-15 Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia.
Košice: Elfa, 2018. s. 237-244. ISBN 978-1-5386-7912-8.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
237
Strana do:
244
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-1-5386-7912-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications: Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Elfa
Místo vydání:
Košice
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
000457680400035
EID:
2-s2.0-85060310448
Klíčová slova anglicky:
e-learning,MicroLearning,survey,course,student preferences
Popis v původním jazyce:
This article focuses on the issue of updatingcurrent e-Learning courses and transforming them into a format that will be better suited to today?s university students. This article presents the results of a questionnaire survey, which was intended to establish student preferences in relation to e-Learning courses and whether these preferences are met by the current courses that these students are studying. The questionnaire survey was supplemented by analysis of student behaviour in individual courses. One effective solution at present seems to be transformation of classic e-Learning courses into MicroLearning. Two e-Learning courses of a technical and non-technical nature were chosen for transformation and will subsequently be tested in a pilot trial. The pilot testing and the process of transformation of the courses is outlined in the article.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/18:A1901WLI
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules