OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Název:
Standards and Frameworks of Digital Competence of Teachers as a Tools for Professional Training and Assessement
Citace
Malach, J. a Švrčinová, V. Standards and Frameworks of Digital Competence of Teachers as a Tools for Professional Training and Assessement.
In:
DIVAI 2018: DIVAI 2018 - 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics 2018-05-02 Štúrovo, Slovakia.
Praha: Wolters Kluwer, 2018. s. 325-335. ISBN 978-80-7598-059-5.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
11
Strana od:
325
Strana do:
335
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7598-059-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
DIVAI 2018 - 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Wolters Kluwer
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DIVAI 2018
Místo konání konference:
Štúrovo, Slovakia
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Assessment of digital competences, digital competence, qualification framework for digital competences, teachers professional qualification.
Popis v původním jazyce:
This study deals with the issue of integration and codification of teachers? digital competences into the teacher's professional standards, with deeper development of teachers' digital competences into specific frameworks, with the transfer of standards and frameworks to teacher education programs and further education systems, and with ways of self-assessment of the level of digital competence of teachers. The authors draw on analytical studies, international and national documents as well as professional reports that highlight the need for system linking of standards, frameworks, curricula and courses and self-assessment tools that can provide effective use of the ever-expanding range of ICT resources in digital teaching and learning in all components of lifelong learning.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/18:A1901W78
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules