OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra slavistiky - Oddělení rusistiky (25220)
Název:
K voprosu terminoobrazovanija v sovremennom russkom jazyke (analiz terminosistemy marketinga)
Citace
Rudincová, B. K voprosu terminoobrazovanija v sovremennom russkom jazyke (analiz terminosistemy marketinga).
In:
Area slavica 2. Slovanské jazyky ve světle termínu.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2018. s. 125-134. ISBN 978-80-7599-008-2.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Jazykověda
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7599-008-2
Název knihy v originálním jazyce:
Area slavica 2. Slovanské jazyky ve světle termínu
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
10
Počet stran knihy:
264
Strana od:
125
Strana do:
134
Počet výtisků knihy:
70
EID:
Klíčová slova anglicky:
marketing, term, Russian terminology system, formation of terms, complex terminological nomination
Popis v původním jazyce:
Avtor statji pytajetsja analizirovať modeli russkich kompleksnych terminologičeskich naimenovanij iz sfery marketinga. V pervoj časti statji, opirajas´na speciaľnuju literaturu, ona privodit raznyje opredelenija ponjatija "termín", jego charakteristiku i sposoby obrazovanija. Vo vtoroj časti statji avtor dajet opredelenije ponjatija "marketing" i opisyvajet charakternyje čerty russkoj terminologii ukazannoj sfery. Ona privodit tipičnyje modeli komplexnych terminologičeskich naimenovanij sfery marketinga.
Popis v anglickém jazyce:
The author aims to analyze models of Russian complex terminological nomination in in the sphere of marketing. In the first part of the article she describes the concept "term", its characteristics, and how it is formed according to academic literature. In the second part of the paper she defines the concept of "marketing" and describes the peculiarities of Russian terminology in this sphere. In her analysis of the material, she focuses on a description of the models of complex terminological nomination in marketing.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/18:A1901VAB
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules