OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Výuka objektově orientovaného programování na střední škole
Citace
Fojtík, R. Výuka objektově orientovaného programování na střední škole.
In:
Didinfo 2018: Sborník konference Didinfo 2018 2018-04-04 Liberec.
Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2018. s. 55-62. ISBN 978-80-7494-424-6.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Počet stran:
8
Strana od:
55
Strana do:
62
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7494-424-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník konference Didinfo 2018
Sborník:
Název nakladatele:
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání:
Liberec
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Didinfo 2018
Místo konání konference:
Liberec
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Algorithm-first, object-first, pedagogical experiment, programming, education.
Popis v původním jazyce:
Článek se zabývá problematikou a možnými postupy při výuce objektově orientovaného programování, které se na středních školách vyučuje často jen jako další vlastnost programovacího jazyka. Studenti nejsou obvykle připravování na zcela jiné paradigma. Přechod z tradičního stylu programování na objektově orientované programování pak činí studentům problémy. Existují metodiky výuky, které zavádí objektově orientované paradigma hned na počátku výuky. Někteří učitele mají k metodice výhrady a tvrdí, že je pro studenty náročná. Autor se snaží ukázat na jednoduchém srovnáních výsledků studentů, že tato obava není opodstatněná. Článek popisuje experiment na střední škole a srovnává výsledky studentů bakalářského oboru, kteří byli učení metodikou algorithm-first a objet-first. Výsledky experimentů a pozorování ukazují, že studenti metodiku object-first zvládají a nemají horší studijní výsledky, znalosti a dovednosti než studenti, kteří se učili tradičním způsobem.
Popis v anglickém jazyce:
The article deals with problems and possible procedures in object-oriented programming teaching, which is often taught in secondary schools only as a further feature of the programming language. Students are not usually preparing for an entirely different paradigm. Moving from traditional programming to object-oriented programming then makes students a problem. There are teaching methods that introduce an object-oriented paradigm right from the beginning of the lesson. Some teachers have reservations about methodology and claim that it is challenging for students. The author tries to show the simple comparison of student results that this fear is not justified. The article describes the experiment in high school and compares the results of the bachelor's students who have been taught using algorithm-first and object-first. The results of experiments and observations show that the students of object-first methodology manage and do not have worse learning outcomes, knowledge and skills than students who have learned traditionally.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules