OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Hodnoty v dětských artefaktech.
Citace
Bajnarová, M. Hodnoty v dětských artefaktech..
In:
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2014. Proměny pedagogiky a psychologie 2014 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2014. s. 239-245. ISBN 978-80-87952-05-4.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
239
Page to:
245
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-05-4
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2014. Proměny pedagogiky a psychologie.
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
values; preschooler; artifact; artistic expression; development of children´s drawings
Annotation in original language:
Výtvarná tvorba dítěti umožňuje volný průchod k tomu, aby své pocity, sny, myšlenky i napětí a obavy vyjádřilo ve svém výtvarném artefaktu. Výsledkem výtvarné kreativity se tedy stává trvalý produkt (kresebný výkres, malba vodovými barvami apod.). Příspěvek je zaměřený na výtvarný projev dětí předškolního věku. Dítě v předškolním věku si vytváří vlastní žebříček hodnot, který dokáže ve svých artefaktech výtvarně zviditelnit.
Annotation in english language:
Artistic creativity enables the child a space for artistic expression of own feelings, dreams, thoughts or tensions and fears. The result of artistic creativity is becoming a permanent product (drawing on paper, watercolor painting, etc.). Text is focused on preschool child. Preschooler has own value systems which can creatively make visible into his artifacts.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules