OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
Interpretace výtvarných produktů.
Citace
Bajnarová, M. Interpretace výtvarných produktů..
In:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů 2016 Hradec Králové.
Hradec Králové: Quaere, 2016. s. 469-477. ISBN 978-80-87952-15-3.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
469
Strana do:
477
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87952-15-3
Kód ISSN:
Název sborníku:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Quaere
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
development of creative expression; creative process; creative atmosphere; spontaneity; interpretation of creative expression
Popis v původním jazyce:
Příspěvek poskytuje informace k tomu, jak na dětské produkty nahlížet, jak rozpoznat, zda má dítě či mladistvý nějaké problémy a zda nepotřebuje pomoc terapeuta nebo jiného odborníka. V první části autorka prezentuje ontogenetický vývoj výtvarného projevu. Text se zaměřuje na tvůrčí atmosféru během výtvarného procesu. Středem pozornosti se také stává téma spontánního výtvarného projevu. Příspěvek upozorňuje, že výtvarné projevy v artefaktech mají schopnost odrážet konceptuální znalosti (to, co děti vědí) a percepční znalosti (to, co děti vidí a vnímají).
Popis v anglickém jazyce:
This paper gives information on how to look at children's creations and how to detects if child or adolescent have problems and whether they need assistance therapist or other expert. The first part of the text describes the ontogenetic development of creative expression. The author gives emphasis to children's art expression, because the artistic expressions of the artefacts have the ability to reflect the conceptual knowledge (it, what the children know) and perceptual knowledge (it, what the children see). The paper focuses on the creative atmosphere during the creative process. The center of attention also becomes the topic of spontaneous creative expression.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules