OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Interpretace výtvarných produktů.
Citace
Bajnarová, M. Interpretace výtvarných produktů..
In:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů 2016 Hradec Králové.
Hradec Králové: Quaere, 2016. s. 469-477. ISBN 978-80-87952-15-3.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
9
Page from:
469
Page to:
477
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-15-3
ISSN code:
Proceedings title:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Quaere
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
development of creative expression; creative process; creative atmosphere; spontaneity; interpretation of creative expression
Annotation in original language:
Příspěvek poskytuje informace k tomu, jak na dětské produkty nahlížet, jak rozpoznat, zda má dítě či mladistvý nějaké problémy a zda nepotřebuje pomoc terapeuta nebo jiného odborníka. V první části autorka prezentuje ontogenetický vývoj výtvarného projevu. Text se zaměřuje na tvůrčí atmosféru během výtvarného procesu. Středem pozornosti se také stává téma spontánního výtvarného projevu. Příspěvek upozorňuje, že výtvarné projevy v artefaktech mají schopnost odrážet konceptuální znalosti (to, co děti vědí) a percepční znalosti (to, co děti vidí a vnímají).
Annotation in english language:
This paper gives information on how to look at children's creations and how to detects if child or adolescent have problems and whether they need assistance therapist or other expert. The first part of the text describes the ontogenetic development of creative expression. The author gives emphasis to children's art expression, because the artistic expressions of the artefacts have the ability to reflect the conceptual knowledge (it, what the children know) and perceptual knowledge (it, what the children see). The paper focuses on the creative atmosphere during the creative process. The center of attention also becomes the topic of spontaneous creative expression.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules