OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název:
Principles of Constructivism in Digital Teaching Materials
Citace
Bilanová, M. Principles of Constructivism in Digital Teaching Materials.
In:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018: Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 roč. VIII 2018-06-27 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2018. s. 1056-1063. ISBN 978-80-87952-26-9.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Počet stran:
8
Strana od:
1056
Strana do:
1063
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-87952-26-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018 roč. VIII
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Magnanimitas
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
constructivism, digital materials, modern didactics, ELT, ESL, TEFL
Popis v původním jazyce:
The present study deals with the employment of principles of constructivism in digital teaching materials (DTMs) which are created by Czech teachers of English and available open access to all teachers. The materials are designed in various formats, from static presentations to interactive ones exploiting latest teaching applications and running on modern digital devices. The focus is placed on chosen DTMs accessible from a website subsidized by the European Social Fund (ESF) and promoted by the Czech Ministry of Education, Youth and Sport (MEYS). More than 100 DTMs were analyzed qualitatively regarding their application of modern didactic principles based on the theory of constructivism. The aim was to find out whether the utilization of modern technology automatically endorses modern pedagogy.
Popis v anglickém jazyce:
The present study deals with the employment of principles of constructivism in digital teaching materials (DTMs) which are created by Czech teachers of English and available open access to all teachers. The materials are designed in various formats, from static presentations to interactive ones exploiting latest teaching applications and running on modern digital devices. The focus is placed on chosen DTMs accessible from a website subsidized by the European Social Fund (ESF) and promoted by the Czech Ministry of Education, Youth and Sport (MEYS). More than 100 DTMs were analyzed qualitatively regarding their application of modern didactic principles based on the theory of constructivism. The aim was to find out whether the utilization of modern technology automatically endorses modern pedagogy.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/18:A1901V5K
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules