OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
TOOLS FOR DEVELOPING INFORMATIVE THINKING
Citace
Prextová, T., Homanová, Z. a Kostolányová, K. TOOLS FOR DEVELOPING INFORMATIVE THINKING.
In:
EDULEARN18 Proceedings 2018-07-02 Palma.
Palma: IATED, 2018. s. 6693-6699. ISBN 978-84-09-02709-5.
Podnázev
Rok vydání:
2018
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
7
Strana od:
6693
Strana do:
6699
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-84-09-02709-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
EDULEARN18 Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IATED
Místo vydání:
Palma
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Palma
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
000531474301020
EID:
Klíčová slova anglicky:
Computational thinking, digital technology, Bee-Bot, Ozobot, LighBoth, Scratch Junior
Popis v původním jazyce:
In a time when digital technology is used not only in schools but also in other institutions, everyone is expected to be digitally competent, information and communication literate and be capable of computational thinking. The question is how to develop these skills, and at what educational level they should be developed. The goal is to change the perception of informatics, i.e. to encourage students to analyze information and solve problems step by step, i.e. algorithmically. As a result, students should be able to apply the acquired skills not only in other school subjects but also in everyday life. We can start with children by teaching them to think algorithmically in a fun way, using various tools and programs such as the Bee-Bot robotic toy, Ozobot or LighBoth and Scratch Junior programs. The paper is aimed at those tools, i.e. tools used for developing computational and algorithmic thinking. It describes the individual tools and explains how they can be effectively used in instruction.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/18:A1901V2S
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules